• idisb

    Förlossning nummer 4, snabbare?

    Ja självklar olika:)

    1 började vid 0130 på natten, född 1344.
    2. Akut snitt pga jobbigt förlossning.
    3. Igångsättning. Från aktiv förlossning tog det 3 timmar, krystade 10 min. Var en dröm!

    I ve 38 nu med 4an. Planerad Igångsättning om 3 veckor om inget hänt innan men har aldrig fött tidigare innan. Allt pga jobbig förlossning med 1.

    Någon med erfarenhet av förlossning 4? 

  • Svar på tråden Förlossning nummer 4, snabbare?
  • MeEmmA

    Min nr. 4 gick värkarbetet snabbt, men han var svårast att få ut. Hade krystvärkar i flera timmar.
     Nr. 3 gick snabbast och var enklast, han tog det två timmar från första värken till att han var ute. När krystvärkarna kom exploderade vatten och sen var han ute inom 10min.  

  • fjanten

    1: Startade 40+4 - ungen var ute i 40+6  ...
    2: Ca 12-13 timmar från början till slut. Väldigt enkel förlossning.
    3: Igångsättning i 37+6 p.g.a. enorm bebis. De tog hinnorna, ca 6 timmar senare var han ute. MIN bästa förlossning (men bebisen borde ha snittats ut då han fastnade med axeln och fick värsta sortens plexusskada).
    4: Plättlätt förlossning, tyvärr prematur 33+2. Fick värkar runt 17-18. Vi kom in till förlossningen vid 19, var 7 cm öppen då. Snart efter midnatt var hon ute. Slank ut på några krystningar.
    (5: Värsta förlossningen av alla, 32+2, höll på i flera dygn innan han kom ut, krystade i evigheter, det var då en evighetshistoria kändes det som.....)

  • Backenmii

    Min första kom på 13 timmar från första värk, andra tog 3,5 timme, tredje 4,5 timme, och fjärde kom i bilen efter 1,5 timme 🙈

Svar på tråden Förlossning nummer 4, snabbare?