Molnande värk efter ÄL
Hej!
som rubriken lyder har jag haft en molnande värk efter ÄL. jag hade ÄL i 6/3 eller 7/3 (Lite osäker då jag gjorde ett ÄL-test den 2/3 som visade EJ fertil och ett test 3/3 som visade fertil. Enligt testet är man fertil 3-4 dagar innan ägglossning).
Min sambo och jag hade sex den 4/6 och 8/6 så vi prickade inte alls in ÄL.
Jag har nu haft en extremt molnande värk (mensvärk liknande symtom) sedan 8/3 och har det fortfarande. Den har inte avtagit utan varit konstant sedan dess. Jag har inte planerad mens förens 20/3. Jag slutade med P-piller i februari så detta var min första riktiga ägglossning som jag vet om. jag kan inte komma ihåg om jag hade såna här symtom innan mina p-piller men jag tror jag bara hade det någon dag innan mens eller när jag hade mens.
anledningen varför vi slutade med p-piller var för att vi vill ha barn inom en framtid och vi ville egentligen att min kropp skulle komma igång ordentligt och sen ta det därifrån, men vi har sagt att det som händer det händer och då hade vi varit jätteglada för det.
men nu till min fråga, är det ens rimligt att jag skulle kunna vara gravid nu när vi hade sex så många dagar innan ÄL? någon som haft samma symtom? Jag googlade lite och chansen att man blir gravid om man hade sex en gång under sin ÄL och fertilitetsdagar så är chansen 2-4% Vilket känns sjukt lågt.
det känns så himla långt kvar tills jag kan testa. och någon erfarenhet om hur tidigt man faktiskt kan testa?
så tacksam för svar (från en förvirrad tjej som inte försökt fått barn innan)