• lovemyt

    Andas in gas gravid

    Hej!
    det skedde nån gasexplosion i ett garage under butiken jag var på idag. Efter några minuter började rök komma in i lokalen.
    vistades där kanske max 10 minuter.

    kan det få konsekvenser för mitt embryo??

    blev jätteorolig nu!
    har precis plussat under ruvardagarna(ivf)

  • Svar på tråden Andas in gas gravid
  • Anonym (Amanda)

    Vistades du där det var rök? Kände du att din andning blev påverkad?

  • lovemyt
    Anonym (Amanda) skrev 2023-03-11 13:09:43 följande:

    Vistades du där det var rök? Kände du att din andning blev påverkad?


    Ja jag vistades där det var rök. Den kom in i butiken. Men lämnade vi efter ett par minuter.

    har problem med astma så när vi kom hem började jag känna av den.
  • lovemyt
    Tow2Mater skrev 2023-03-11 13:57:43 följande:

    embryot kan inte andas, tror du kan vara lugn.


    Tänker mer på att  blodet tar ju upp det man andas in.
  • Anonym (qwerty)

    Ja det kan få konsekvenser beroende på hur länge du andades in det men inget du kan göra nu direkt. Kontakta din barnmorska på måndag och prata och så kan hon ge dig råd. Om du vill prata med någon idag så ring 1177 men åk inte i akut för det är större risk att du drar på dig något i väntrummet.

  • lovemyt
    Anonym (qwerty) skrev 2023-03-11 17:10:55 följande:

    Ja det kan få konsekvenser beroende på hur länge du andades in det men inget du kan göra nu direkt. Kontakta din barnmorska på måndag och prata och så kan hon ge dig råd. Om du vill prata med någon idag så ring 1177 men åk inte i akut för det är större risk att du drar på dig något i väntrummet.


    Kanske 10 min max.
    Pratade med 1177 som trodde att det inte var nån fara så här tidigt graviditeten. Men min tanke är ju att så här tidigt är ju embryot så känsligt..
  • Maymom

    Gissar att det tom är så tidigt att embryot fortfarande får näring från gulesäcken och inte via moderkakan ännu med tanke på att du skrev att du precis plussat och att du kallar det embryo.

  • lovemyt
    Maymom skrev 2023-03-11 21:06:59 följande:

    Gissar att det tom är så tidigt att embryot fortfarande får näring från gulesäcken och inte via moderkakan ännu med tanke på att du skrev att du precis plussat och att du kallar det embryo.


    Ja det kanske är lugnt då.. jag har precis plussat.
Svar på tråden Andas in gas gravid