• Anonym (Anonym kvinna)

    Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?

    Jag känner ingen lust till min sambo längre, då jag inte är attraherad längre. Däremot vill jag fortfarande vara kvar i förhållandet då han betyder mycket för mig och vi har ett jättefint förhållande i övrigt och jag tycker om att vara nära honom, ligga och kramas osv. Dock säger han till mig att han inte vill vara i ett sexlöst förhållande och han säger att om vi ska kunna fortsätta vara tillsammans så vill han ha sex med andra kvinnor. Vill verkligen inte att han ska ha sex med någon annan men vill inte förlora honom heller. Vad hade ni gjort?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?
  • Anonym (E)

    Att fortsätta förhållande med sex är inte ett alternativ för dig, att fortsätta utan sex är inte ett alternativ för honom. Då återstår väl bara:

    1 Att han får ha sex med andra
    2 Göra slut

    Vad tycker du själv TS, vilket alternativ lutar det åt?

  • Anonym (Kvinna)

    Personligen hade jag inte klarat att tvinga min partner till att leva i ett sexlöst förhållande mot hans vilja utan antingen låtit honom ha sex med andra alt lämnat honom. Jag ser iof inte heller någon mening med att stanna i en relation med någon man har tappat attraktionen till och där man lever som vänner.

  • Anonym (Enkelt)

    Slut. Han är ett svin och resten behöver inte ens diskuteras.

  • Mandel

    Avslutade tämligen nyligen en relation med en man som liksom du inte ville ha sex, men som älskade mig och var nöjd med att sova sked ibland.
    I 2 år hoppades jag på en förändring och samtidigt som jag saknar honom något grymt är jag otroligt arg/ledsen/besviken över att han inte körde med öppna kort trots att han visste hur jag led av sexbristen så valde han att inte berätta att han inte ens ville försöka göra något åt det utan jag fick vara den som fick pressa honom på svar.
    Och då valde jag att lämna.
    Ska vi ändå bara vara kompisar som sover tillsammans ibland, så får det vara. Det är ingen kärleksrelation och då kan man heller inte kräva trohet.

    Jag är värd någon som älskar mig OCH vill ha sex med mig.
    Hellre ensam än missnöjd och ensam i en relation...

    Tycker det är bättre att ni separerar än att du utnyttjar honom för din egen trygghets skull. Varför är du rädd att vara ensam? 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (E)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-03-12 12:47:43 följande:

    Personligen hade jag inte klarat att tvinga min partner till att leva i ett sexlöst förhållande mot hans vilja utan antingen låtit honom ha sex med andra alt lämnat honom. Jag ser iof inte heller någon mening med att stanna i en relation med någon man har tappat attraktionen till och där man lever som vänner.


    Förstår inte heller varför man ska stanna i ett liknande förhållande.
  • Liniss
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-12 12:48:50 följande:

    Slut. Han är ett svin och resten behöver inte ens diskuteras.


    På vilket sätt är han ett svin? Konstigt inlägg. 
  • Fjäril kär

    Av egen erfarenhet vet jag att tappad attraktion är början på slutet för relationen. Man kan leva länge som vänner men det kommer snart bli fler och fler saker som tappar meningen ju mer känslor som försvinner.

    Frågan du bör ställa dig är om du är beredd att ta konsekvenserna av att leva under dessa premisser som vänner utan sex? Konsekvenserna är ju ganska uppenbara och det är du som måste välja här eftersom det är du som valt att inte längre ha sex. 

  • Anonym (Enkelt)
    Liniss skrev 2023-03-12 13:01:55 följande:
    På vilket sätt är han ett svin? Konstigt inlägg. 
    Inte konstigt alls. Skulle du vilja vara med en kille som vill ligga med andra? Inte jag i alla fall.
  • Anonym (M)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-12 13:34:51 följande:
    Inte konstigt alls. Skulle du vilja vara med en kille som vill ligga med andra? Inte jag i alla fall.
    Den enda anledningen till att han tagit upp det är ju för att TS inte längre vill ligga med honom. Hur kul är det att leva i ett förhållande utan någon attraktion eller sex? Då kan man likväl vara vänner.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-12 13:34:51 följande:
    Inte konstigt alls. Skulle du vilja vara med en kille som vill ligga med andra? Inte jag i alla fall.
    Fast orsaken är ju att TS inte vill ligga med honom. Rätt svinigt och ego att stanna i en relation med någon man inte är attraherad av och kräva att han ska leva utan sex.
Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?