Kontrollerande och svartsjuk tjej?
Jag upplever min flickvän som kontrollerande och väldigt svartsjuk. Om jag till exempel ska gå ut med mina vänner så vill hon ha all info, ställer tusen frågor och spammar mig med meddelanden hela tiden. Ofta frågar hon om det är några kvinnor där, vilket hon inte är positiv till. Hon försöker ofta bestämma över mitt liv på olika sätt och hon har vid upprepade tillfällen snokat i min mobil samt dator. Hon har problem om det finns andra kvinnor runt om mig, det gillar hon absolut inte. Och hon vill gärna bestämma allt, och följer man inte hennes regler blir hon väldigt arg. Hon kräver i princip att jag ska vara med henne hela tiden och är jag inte det så kan jag vänta mig en väldigt tråkig stämning sen när jag kommer hem och dagarna efter det. Då är hon sur, säger ingenting.
Men sen har hon väldigt många bra sidor också och det är därför jag är kvar. Vi har gjort slut tidigare men då blivit tillsammans igen. Hon är den första personen som jag har riktiga känslor för, har inte haft det på samma sätt för någon tjej tidigare. Jag vill inte lämna henne, även fast jag egentligen kanske borde. Tar hemskt gärna emot synpunkter på detta. Kanske är det jag som är konstig?