• Zindie

Vill ha min naturliga hårfärg!

Hur gör man för att få tillbaks sin naturliga hårfärg och inte behöva spara ut håret?
    Jag har färgat det en del men vill ha min hårfärg nu så jag kan göra det lite ljusare och lite mer likt MIN naturliga hårfärg.
    Hur gör man? Avfärgning hos frisör? Vad kostar det?
    Eller finns det schampoo eller nått man kan använda?

• Svar på tråden Vill ha min naturliga hårfärg!
  • Pink Rose

Jag skulle nog välja avfärgning hos frisören.
    Men hur mycket det kostar, det beror helt på vem till du går och var du bor i landet. Så det bästa är att ringa runt och höra dig för.

• sininen

Avfärgning gör inte att du får tillbaka din egen hårfärg! Med avfärgning menar man att man bleker bort hårfärgen. Jag tror att man måste spara ut håret.

• Poena

Gör en avfärgning och tona in med den färg som ligger närmast din vanliga och sen sparar du ut håret.

• Zindie

justmystica---Gud så jobbigt, det kommer ju ta år!! + att det är inte speciellt snygg färg när man sparar ut det....

• CEEN

zindie: du får väl försöka komma så nära din egen hårfärg undertiden som du väntar. Avfärging har jag hört sliter MASSOR på håret

• sininen

Avfärgning är det samma som blekning, så japp, det sliter som bara den.

• milimina

det beror väl på vad du har för egen hårfärg och vad du startar med nu?

jag har gått från svart till ljusbrunt = avfärgning + toning, och senare från ljusbrunt stegvis ner till en gyllene blond med hjälp av ljusare och ljusare toningar. det tar lång tid, ja, men det är skonsamt för håret. allt detta har jag gjort med hjälp av min frisör då mitt hår var så skadat från början att det inte hade klarat av hemmafärgningar.

• Zindie

Min naturliga hårfärg är väl ungefär mellanbrun, fast mer åt det råttfärgade hållet.
    Vill nog ha lite ljusare med slingor fast inte blond-hållet!
    Mitt hår skulle nog ärligt må bra av lite slingor för jag har så fint hår att det blir lätt fett, kan nästan inte använda balsam.

• Panzarlotta

Jag har precis haft samma problem som du... Gjorde misstaget att tona håret rött och sedan var det ju nästan omöjlig att bli av med den färgen. Köpte aif ett schampo för brunt hår vilket gjorde att håret åtminstone blev brunt i stället för rött. Sedan kan man bleka med citron lite då och då. Ett tips är att pressa citronen och vara ute i solen en dag. Lovar att det gör susen! Det torkar ut en del men iaf inte så mycket som en blekning...

• Gumlan

jag kollade vilken färg som var mest lik min egen och färgade håret så

Svar på tråden Vill ha min naturliga hårfärg!