Tonåring som inte vill flytta
Jag har nyligen separerat och flyttat till lägenhet för ca en månad sedan. Av en slump har jag nu hittat en annan lägenhet. Den andra lägenheten är inte i lika modernt skick som den nuvarande. Men den har tvättmaskin, torktumlare, och diskmaskin så den har alla bekvämligheter. Dock är den i ett gammalt mindre hus. Min dotter tycker att den har stugkänsla och känns omodern och vill inte alls bo där. Men jag tycker att den känns mer mysig och mer "hemma" än den nuvarande. Jag kan måla om och lägga in mattor om golvet inte känns bra.
Min dotter är orubblig, och vill inte flytta. Hon har bara sovit en natt i vår nuvarande lägenhet så det har varit svårt att få hit henne. Hon har varit mest hos pappa. Så hon har inte "bott in sig" i nuvarande lägenheten. Det känns som om det inte går att prata med henne om detta.
Försökt locka med allt. Mer månadspeng, samt att den ligger 700 meter närmare skolan. Eget rum även där. Jag vill ju gärna ha med henne på "tåget" men hon kan inte se fördelarna. Saken är den att den kostar 3000:- mindre i månaden och det är ganska mycket för mig som ensamstående (även om jag tjänar hyfsat och klarar mig). Min nuvarande hyra är på 12000:-, den andra lägenheten skulle kosta 9000:-. Jag försöker även tänka långsiktigt. Min dotter är 16 år, och hon är snart vuxen. Kommer jag ångra att jag inte flyttade? Mina tre andra barn tycker att det är ok, men jag tror också att de vill bo kvar. Jag tror också de tyckte att nuvarande lägenhet är mer modern. Den renoverades 2014, så den är ju inte toppmodern. Vi skulle bara flytta 700 meter i samma område. Ska jag flytta och hoppas att min dotter vänjer sig? HJÄLP! VAD TYCKER NI? TIPS PÅ HUR JAG SKA GÖRA?