• Sidy

    Extra arbetsuppgifter som anställd i Hemtjänsten

    Arbetar i Kommunal Hemtjänst och har blivit erbjuden extra arbetsuppgifter.
    Kommer i samband med detta ha ett lönesamtal där jag kommer "förhandla" till mig något bättre lön/tillägg hoppas jag.
    Skulle vara intressant att veta vad Ni andra i samma situation tjänar, fått för tillägg?
    Tex Ni som är:
    * samordnare


    * ansvarar för Trygghetsjour
    * schemaansvarig
    * dag eller kvälls planerare
    eller övriga liknande uppgifter som Ni kompletterar Er anställning i Hemtjänsten med.
    USK Hemtjänst
  • Svar på tråden Extra arbetsuppgifter som anställd i Hemtjänsten
  • Anonym (Hyllte)

    Bäst sammanfattning av detta kan du få av ditt fackförbund, som också kan tipsa om vad du ska peka på för att få ut så mycket som möjligt av det här tillfället. 

  • Sidy

    Svar till Dig Anonym:
    Självklart kan man ha en dialog med sitt.Fackförbund men då olika Kommuner har olika grader av lönetillägg för dessa nämnda arbetsuppgifter som komplement till anställning som USK ligger det i mitt intresse att få faktisk information kring lönetillägg.

    Svar till Dig "mammatill6"
    Ledsamt att höra att Du har haft en enhetschef som lagt på Dig extra arbetsuppgifter/ansvar utan att.ge Dig lönetillägg!
    Ifrågasatte Du aldrig det?
    Hade en dialog med HR?

  • Anonym (Hyllte)

    Hej Sidy! Du gör så klart som du vill, men det är precis sånt jag har haft hjälp från mitt fack om. Jag är också samordnare (fast jobbar med helt andra saker än du). Man vill, som du säger, kunna jämföra med många andra och det är just sån information som iaf mitt fackförbund har. Hoppas att du hittar den information du vill ha, oavsett sökväg, och lycka till! :) 

Svar på tråden Extra arbetsuppgifter som anställd i Hemtjänsten