Har du någon positiv upplevelse från nudiststrand?
Jag är ganska ung och tycker att det känns både läskigt och spännande men har aldrig vågat. Är Mellbystrand så som folk skriver om? Finns det andra bra platser?
Jag är ganska ung och tycker att det känns både läskigt och spännande men har aldrig vågat. Är Mellbystrand så som folk skriver om? Finns det andra bra platser?
Jag och min fru har uteslutande åkt till den typen av bad de två senaste somrarna. Man slipper trängseln, barn som skriker och stojiga familjer, stressen. Man slipper kalla och blöta badkläder efter att man legat i och badat utan blir snabbt varm i solen igen. De flesta ligger tyst och läser eller pratar lågmält. Det är avslappning på riktigt.
Sedan förekommer dock irritationsmoment av män med kraftig underlivsklåda och de kan förekomma. Men de kan undvikas om man väljer rätt tid och rätt strand. Bästa tiden för att slippa dem är förmiddag på stränder utan mycket folk.
Att par har sex på nudiststränder har jag aldrig märkt av, men jag gissar att det är vanligare när solen håller på att gå ner.
Mellbystrand har jag inte varit på
Kolla
in www.scandinavianaturist.org/sv/node/367
Håller med Mayer här, vi åker bara till nudiststränder
Ja vi väljer oftast nudistrand om det finns den möjligheten. Man slipper krångla med badkläder, slipper härjiga barnfamiljer och man slipper ligga som packade sillar.
Sen visst så kan det hända ett och annat, det kan man se ibland men det stör inte oss, vi kan tycka det är trevligt så länge det sköts snyggt och diskret.
Mellbystrand är fantastiskt fint och vackert, jag vill nog hålla mellby som en utav Sveriges finaste stränder.
Sen har vi varit på nakencamping med, men det var lite si sådär, Noras nakencamping är fantastiskt fint och ligger fint vid vattnet. Det kan jag rekommendera och man behöver inte campa på campingen, man kan åka tid ändå för sol och bad.
Ja vi väljer oftast nudistrand om det finns den möjligheten. Man slipper krångla med badkläder, slipper härjiga barnfamiljer och man slipper ligga som packade sillar.
Sen visst så kan det hända ett och annat, det kan man se ibland men det stör inte oss, vi kan tycka det är trevligt så länge det sköts snyggt och diskret.
Mellbystrand är fantastiskt fint och vackert, jag vill nog hålla mellby som en utav Sveriges finaste stränder.
Vad menar du med positiv upplevelse, TS?
För många ensamma runktomtar.
Kommer inte att prova igen.
Jo här kommer jag med en liten anekdot frn. Spain.
Jag och en kompis då.
Vi besöker Spanien.
Vi bor runt området Calella, drygt 5 mil norr om Barcelona.
Detta här är någon gång på -90 talet.. om jag inte är helt ute och cyklar på årtalet.. men vilket bra årtal Vi var då vi grabbar.
Vi badar flitigt i havet medans vi är där. obviously såklart.
Ja det blir ju bara så, vi semestrar borta från våra föräldrar första gången vi är det, där utan flickvänner med oss, jag hade ingen ..men *Pontus kallar vi han, han hade en tjej hemmavid.
-Men där och då var det bara vi två Boys mot Världen framför våra fötter.
Vi dricker öl i mängder hela dagarna och vi bara mår; "una grande cerveza por favor" i baren- frasen' gick varm den här Sommarlovet, semestern? kan jag lova er.
Samt att vi (ja vi onanerade ganska duktigt mycket med under den här resan, hmm.. jo, och jag kommer gå lite närmare in på det där och hur det gick till och varför det blev så, nu)
Okej så havet- alltså stranden som vi var vid.
Den strand som tillhör platsen där vi bor, den var avdelad om två faktiska stränder var för sig.. separerad av en stor naturlig klippa ut i havet sträcker den sig och breder ut sig likt som en typisk skiljevägg nedstoppad i sanden och går ut.. ut i havet en ganska bra bit.
Så den ena sidan var för oss "vanliga" folket", då menar jag till för dom som badar med kläder på kroppen, dom som väljer att ha ..badkläder på sig alltså menar jag nu. Vilket var tvång här.
Vi fattade ju inte bättre då, unga och dumma i huvudet som vi var. så tog det en dag innan vi förstod och började att läsa skyltarna som var uppsatta.
Så förstod vi sen att såklart pga. på andra sidan stranden ligger/ låg? En Nudiststrand.
Det är en nakenstrand helt och hållet, med motsatt tvång den, om att vår strand 'om kläder 'var ett måste, 'så var det här tvärt-om och man fick inte ha på sig en enda tygbit på kroppen där alls.
I så fall.. om man ansågs av badvakterna att döma "och ifall man visade något/ och för mycket, nä hade För lite- kläder på kroppen" då blev man hänvisad till andra sidan stranden, till den bredvid och vice versa.. Sorry- Ja ni fattar grejen.
-Vad dom inte hade då.. men jag tror att dom satte ut folk senare..?
Men då fanns det ingen som faktiskt kollade och inte försökte dom heller ha någon att stoppa folk från att simma över till nakenstranden från vår sida, och ingen som kollade andra sidan heller från nakensidan om där kom några från andra hållet, vårt håll.
..Så gissa vad vi gjorde? Jadå, det gjorde vi!
Ni tror inte att vi missade opportunity att Gratis 'få ta vara på' fritt- avklätt- läge.
Så vi snorklade ut till klippan under ytan, rundade och upp på andra sidan utan att bli upptäckta och höll så att vi kunde kamouflera oss mot stenarna och sitta där och se på allt naket folk.
Vi var ju knappt <25.. år gamla ungpågar bara.
Så vi drog mycket i snopparna helvilt där o då, och detta gjorde vi sen varje dag med, helt fokuserade på att leta efter unga kvinnor, vi letade ju efter tjejer i samma ålder som oss helst.. men ja bara det var någorlunda ungt så gick det.. som, som visade det vi annars hemmavid betalade tv- licens för att få titta på, TV1000 klockan 00:00 ni som vet, ni vet.
Klart vi gick ju sen också på många nattklubbar långt in på nätterna med. Nere i Calella Centre' och där träffade man också väldigt vackra skapelser.. my god, konstigt alltså att man inte fick precis alla, alla könssjukdomar 'known to man' där och då och att man klarade sig.
Det var ju inte så noga med skydd på en endaste en flicka man låg med den Weekendresan.
(Och jag får nästan stånd nu bara av att tänka tillbaka på hur det var.
Jösses, ja det var tider de, 'so it was.
Tack allihopa ni som orkade läsa hela vägen hit. Peace!"
För många ensamma runktomtar.
Kommer inte att prova igen.
Blandat får jag säga. Inom några minuter hade jag flera tjejer runt mig som gav mig våta blickar, men jag kunde inte stanna länge för de började slåss om mig.
Blandat får jag säga. Inom några minuter hade jag flera tjejer runt mig som gav mig våta blickar, men jag kunde inte stanna länge för de började slåss om mig.
Tror de som aldrig varit på ett nakenbad har en fantasi att det är en massa sex där.
Nej det är blandat med allt från barnfamiljer till pensionärer som alla tycker om att bada och vara utan kläder.
Prova själv det är inte så farligt.
Tror de som aldrig varit på ett nakenbad har en fantasi att det är en massa sex där.
Nej det är blandat med allt från barnfamiljer till pensionärer som alla tycker om att bada och vara utan kläder.
Prova själv det är inte så farligt.
På alla bad klär man av sig - men på nakenbad låter man bara bli att klä på sig igen - lite som när man duschar eller badar badkar.