• Anonym (hyraä­renmar­dröm)

Vad skulle DU göra i den här hyressituationen?

OM du skulle vara i en sådan här situation.

Du jobbar hemifrån med en stor mängd rapporter du ska granska, ändra och skapa inom en viss tid på daglig basis för att tjäna pengar. Du har också haft ett riktigt dåligt liv sedan start och nu har du både fysiska och psykiska men för livet, du har gått in i väggen för länge sedan.

En person som är nedlåtande och otrevlig ringer i tid och otid. Förutom att det är nedslående i sig själv, när du blir upprörd så tjoar, hojtar och härmar rumsgrannen dig när du blir upprörd på rösten av samtalen. Du vill hellre ha kontakt via e-post, men det går tydligen inte.

Vad skulle du göra för att lösa situationen innan du brakar ihop?

Bakgrund: www.familjeliv.se/forum/thread/82300776-vad-gor-man-i-den-har-hyressituationen

• Svar på tråden Vad skulle DU göra i den här hyressituationen?
  • Anonym (---)

Varför startade du en till tråd? Jag menar, den gamla fungerar väl utmärkt, det är ju samma innehåll?

Min lösning är: leta upp ny lokal att hyra och säg upp den gamla så fort du kan. 

• Anonym (G)

Flytta ifrån rumsgrannen, vad är det ens

• Anonym (Perka)

Byt förråd och rumsgranne.
    Sök samtalsstöd för att klara av vardagssituationer.

• Anonym (hyraä­renmar­dröm)
    Anonym (---) skrev 2023-03-15 08:01:45 följande:

Varför startade du en till tråd?

Den var nog för lång för att orka läsa och felformulerad.
  • Anonym (X)

Rumsgranne är det att ni bor i samma lägenhet eller grannen vägg i vägg?

Jag hade screenat samtalen från den otrevlige. Varför måste du svara? Låt bli att svara bara.

Sluta prata så högt att det stör grannen även om du blir upprörd. Man måste inte skrika.

• Anonym (Block)

Om någon spammar en med telefonsamtal är väl det enklaste att blocka numret.

• Anonym (Perka)
    Anonym (Block) skrev 2023-03-15 11:23:23 följande:

Om någon spammar en med telefonsamtal är väl det enklaste att blocka numret.

Då blir TS hyreskontrakt nog uppsagt.
  • Anonym (12234)

Det är alltså hyresvärden som du tycker spammar dej ts? Då bör du definitivt svara. Och låta bli att skrika så att grannarna blir störda... Vore jag dej skulle jag leta annan lokal direkt.

Svar på tråden Vad skulle DU göra i den här hyressituationen?