Anonym (B) skrev 2023-03-15 09:47:06 följande:
Psykolog/student
hade ni gått på terapi hos en psykologstudent? Alltså att ni stått på väntelista i 6 månader vi VC och sedan fått en student istället för en utbildad .
Inte tjänstgöringen efter utbildningen utan det är en praktikant som går på pågående utbildning .
Känns lite som jag skulle bli en försökskanin som han ska öva på. Plus att denne är 22 år.
Känns mycket bättre med någon som är äldre än mig. Ju äldre desto bättre
Hur hade ni tänkt?
Jag har gått på student-terapi som jag själv sökte när jag tyckte jag behövde och det var absolut okej.
Jag sökte ju det eftersom jag tyckte att "det räckte" utifrån det "problem" jag hade då och tänker att det faktiskt fungerade rätt bra, utifrån det jag ville och behövde.
Jag förutsätter att en praktikant på vårdcentralen absolut kan ge visst stöd, men finner det lite märkligt att de inte förklarat upplägget.
Fördelen med den student jag gick hos var ju att jag snabbt fick hjälp, det var lite mer intensivt än vad jag skulle kunna fått på annat sätt och jag fick såväl studenten, som att studenten hade handledning....
Jag hade ställt lite följdfrågor ang. hur de tänkte och funderat på om upplägget hade passat.