• Anonym (Tjockis)

Jeans för tjock mage

Vad köper ni mer tjock mage för jeans?
    Jag vill ha smala ben och hög midja. Men alla jeans som finns är så smala i midjan så man kvävs när man stänger dem. Går man upp i storlek blir de istället pösiga i benen. Gärna en modell som har kortare ben (liknande Gina Tricots petitemodell) så jag slipper vika upp byxbenen.

• Svar på tråden Jeans för tjock mage
  • xnfsm

Beror på hur tjock magen är men bikbok har dom bästa som är kortare i benen och ordentligt höga i midjan med mycket stretch! Min favoriter. never denim tror jag det är. men bikbok är har ju tyvärr bara upp till XL? dåligt. Men som sagt dom är superstretchiga

• mammabitch

Gillar Zizzis Amy-modell, den sitter bra på en rund kropp med relativt smala ben .
    Skönaste jeansen jag haft på många år,

• Anonym (Olga)

Kolla gravidbyxor. Jag har inte så stor mage egentligen men använder ändå två av mina gamla gravidbyxor fortfarande för att de är sköna. Men de får man ju ha en lite längre överdel till om man inte vill att resåren ska synas. 

• Anonym (Malin)

Köper jeans på Lindex, tycker de är bra plus att det finns modeller med "korta ben". 

Dock sliter jag ju sönder dem mellan låren istället efter ett tag...  

• Anonym (Kortochtjock)

Här har jag köpt jeans:
    perfectjeans.se/
    Inte jättebilliga men jag tycker de är jättebra! Jag är 160 cm och har ett midjemått på över 100 cm, deras stlk xl med benlängd 28 sitter perfekt.

• Anonym (Tjockis)
    xnfsm skrev 2023-03-15 22:53:15 följande:

Beror på hur tjock magen är men bikbok har dom bästa som är kortare i benen och ordentligt höga i midjan med mycket stretch! Min favoriter. never denim tror jag det är. men bikbok är har ju tyvärr bara upp till XL? dåligt. Men som sagt dom är superstretchiga

Vilken modell hos BikBok?
  • xnfsm
    Anonym (Tjockis) skrev 2023-03-17 15:56:38 följande:
    Vilken modell hos BikBok?
    never denim tror jag den heter
Svar på tråden Jeans för tjock mage