• Anonym (H)
    Thu 16 Mar 2023 11:00
    484 visningar
    7 svar
    7
    484

    Tagg dörr

    Jag har råkat slänga en tagg till jobbet. Den används till att öppna dörren.


    Jag undrar. går det att avaktivera dessa taggar så de slutar fungera? Vet ej hur det funkar. Kan man typ avaktivera dess funktion ifall de försvinner? Så ingen obehörig kan använda den för att komma in?

  • Svar på tråden Tagg dörr
  • Thu 16 Mar 2023 11:01
    #1

    Normalt kan man det, ja. Prata med den du fått taggen av. 

  • Anonym (Yes)
    Thu 16 Mar 2023 11:02
    #2

    Ja det kan man göra. Prata med chef, it eller ven som nu sköter sånt. Receptionen om ni har det. 

  • Thu 16 Mar 2023 11:03
    #3
    Anonym (H) skrev 2023-03-16 11:00:06 följande:
    Tagg dörr

    Jag har råkat slänga en tagg till jobbet. Den används till att öppna dörren.


    Jag undrar. går det att avaktivera dessa taggar så de slutar fungera? Vet ej hur det funkar. Kan man typ avaktivera dess funktion ifall de försvinner? Så ingen obehörig kan använda den för att komma in?


    Naturligtvis. 
  • Anonym (Hej)
    Thu 16 Mar 2023 11:15
    #4

    Borde absolut gå. Har ni kod till el räcker det med tagg?  Står det på vart den går annars är ju risken minimal att någon ändå kan veta vart den går. 
    På mitt jobb är det vaktmästaren som lägger in koder och vem som har vilken tagg, han kan lätt plocka bort/avaktivera en tagg. 

  • Thu 16 Mar 2023 12:07
    #5

    Det är sånt som händer. Att däremot inte meddela arbetsgivare omedelbart är oacceptabelt 

  • Anonym (L)
    Thu 16 Mar 2023 12:39
    #6

    Ja, självklart går det. Man kan ta bort/lägga till behörigheter i taggarna, det är det som är meningen med dem. Prata med det ställe där du fick taggen. Och meddela arbetsgivaren att du gjort det.

  • Anonym
    Thu 16 Mar 2023 12:45
    #7

    Hela tag-lösningen istället för nycklar vore helt meningslös om det inte gick att programmera dem fritt.

Svar på tråden Tagg dörr