• Anonym (Pauline)

    Kvar gamla saker i lägenheten från första lägenheten

    Är jag helt ensam om att ha kvar gamla saker i lägenheten sedan första riktiga lägenheten ? jag har bott på 5 olika adresser men jag använder fortfarande mitt gamla matbord, en golvlampa, en puff, en vägghylla, tavla osv . Sakerna är rätt gamla med andra ord. Sen har jag köpt ny soffa, tv och andra saker förstås. Har ni kvar något sedan ert första lägenhet ni flyttade till efter föräldrahemmet? Skriv gärna hur gammalt det är. Mina saker har snart levt med mig i 20 år?

  • Svar på tråden Kvar gamla saker i lägenheten från första lägenheten
  • Anonym (F)

    Har en byrå som jag släpat med mig i 3 flyttar. Den är ca 5 år

  • Anonym (Jenny)

    Varför skulle man ersätta saker som man gillar och som funkar fint? Ibland har jag till och med sett var mina möbler skulle passa bra när jag tittar på nya lägenheter eller hus.

  • Anonym (Byrå)

    Äldsta är nog en byrå. Jag har något kvar från alla mina hem. Det gör mig trygg och jag har en okomplicerad stil. Jag ville egentligen bo kvar på samma ställe men flyttar runt. Nu har jag accepterat att det var så det blev och släpar med mig sakerna och minnena från hela livet istället. 

  • Anonym (Iselinn)

    Jag har inget kvar från min första lägenhet, men det var ju ett hopplock av möbler som jag fick skänkt, köpt på second hand osv.
    Under åren som gått sedan dess har saker bytts ut lite pö om pö. För ca 5 år sedan lämnade jag ett dåligt förhållande och då bytte jag ut nästan allt i hemmet för att verkligen få börja om på nytt. Jag har bara få saker kvar från den tiden.

  • Anonym (Jag)

    Mina bestick är ca 20 år gamla. Ärvde morsans också som vi hade när jag var barn, de fick hon när hon flyttade hemifrån så de är ca 40 år gamla. Har ett par stereohögtalare som är ungefär 20 år gamla också. En pall som morfar gjorde för 60 år sedan. Har säkert mer också, särskilt i köket.

  • Anonym (L)

    Hade en sekretär som jag fick av min pappa (den var hans farmors) när jag flyttade hemifrån som jag hade kvar tills för 3 år sedan. Då åkte den till second hand för den började bli lite ful i lacken och jag hade ingen plats för den. Tänker att någon pysslig person säkert får mer användning för den och kan fixa upp den. Saker har inget affektionsvärde för mig så jag har bytt ut allt i mitt hem flertalet gånger. Har kvar någon enstaka grej i köksgeråd- väg som jag haft väldigt länge, men vet inte hur länge. Ska väl tillägga att jag inte har bott hemma på över 20 år...

  • Anonym (Triss)

    Jag behåller det jag gillar och slänger det som jag kan leva utan och det som är utnött. 

    Jag är 50 plus nu, har flyttat till två olika länder och kontinenter och drar fortfarande runt på min första LP jag fick i julklapp som 7 åring. En Abba skiva. Jag kommer nog att ha den i min grav den dag jag trillar av pinnen. 

  • Anonym (Spikat)

    Har massor av sånt från min första lght på 80-talet. Använder ff en hylla jag byggde på slöjden i mellanstadiet. Just nu är den ett sängbord. 
    Min blomkanna sprack nyligen och den har jag haft i 40 år. 

  • Aniiee

    Jag har kvar min mammas piano. Hon fick det när on var 10. Hon hade varit 68 om hon levt nu. Min momrmors bokhylla. Tror hon fick det i bröloppspresent när hon var 30-ish. Hon hade varit 107 om hon levt idag. Mitt egna skrivbord som jag fick när jag började skolan. Jag är 38 nu (jag är gammal). Vardagsrumsbordet har 20 år på nacken. Köksbordet också.

    Och sen har jag också massa gamla prylar och minnessaker. 


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • sextiotalist

    Nej 
    Förutom saker så har jag kvar ett sminkbord.
    De första möblerna hade redan då flera år på nacken.  

Svar på tråden Kvar gamla saker i lägenheten från första lägenheten