• Fri 17 Mar 2023 17:32
    1426 visningar
    4 svar
    4
    1426

    Flytta hemifrån

    Hej allihopa! Låt mig först berätta att detta handlar inte om mig utan situationen gäller någon annan. 

    Jag tänkte bara fråga hur ni ser på detta. Är det normalt om man som 26 åring flyttar hemifrån men fortfarande äter middag 5 dagar i veckan hos familjen och dessutom inte betalar för sig men jag betalar fortfarande hemma för mig?

  • Svar på tråden Flytta hemifrån
  • Fri 17 Mar 2023 17:34
    #1

    Nej, det är inte normalt och är man fullt frisk utan diagnoser är det inte vettigt heller då måste föräldrarna ställa krav. 

  • Magica­l
    Fri 17 Mar 2023 17:53
    #2
    Jonisbabonis16 skrev 2023-03-17 17:32:22 följande:
    Flytta hemifrån

    Hej allihopa! Låt mig först berätta att detta handlar inte om mig utan situationen gäller någon annan. 

    Jag tänkte bara fråga hur ni ser på detta. Är det normalt om man som 26 åring flyttar hemifrån men fortfarande äter middag 5 dagar i veckan hos familjen och dessutom inte betalar för sig men jag betalar fortfarande hemma för mig?


    Handlar detta om ett äldre syskon?
    Du bor hemma = du betalar hemma.
    Ditt äldre syskon dyker upp på middag varje dag men bor inte hemma = är en gäst. 

    Normalt eller inte, men det är ju de som bjuder på maten som får bestämma om de tycker det är ok eller inte. 
  • Fri 17 Mar 2023 18:16
    #3
    Magical skrev 2023-03-17 17:53:22 följande:
    Handlar detta om ett äldre syskon?
    Du bor hemma = du betalar hemma.
    Ditt äldre syskon dyker upp på middag varje dag men bor inte hemma = är en gäst. 

    Normalt eller inte, men det är ju de som bjuder på maten som får bestämma om de tycker det är ok eller inte. 
    Ja exakt. Jag lägger inte så stor vikt att han flyttade hemifrån vid 26 års ålder men ska man flytta hemifrån så ska man väl ändå klara sig själv när det handlar om matlagning. Det handlar ju om att ha kvar någon slags självbild och flytta från familjen 
  • Fri 17 Mar 2023 19:15
    #4
    Jonisbabonis16 skrev 2023-03-17 18:16:44 följande:
    Ja exakt. Jag lägger inte så stor vikt att han flyttade hemifrån vid 26 års ålder men ska man flytta hemifrån så ska man väl ändå klara sig själv när det handlar om matlagning. Det handlar ju om att ha kvar någon slags självbild och flytta från familjen 
    Varför lägger han stor vikt vid det? 26 år är väldigt sent att flytta hemifrån. 
Svar på tråden Flytta hemifrån