Vad sjutton ska jag göra?
Hejsan! Ska försöka va kortfattad så man lättare kan hänga med.
Jag behöver hjälp vad jag ska göra med min plågsamma situation.
Varit tillsammans 8 år i en destruktiv relation, blivit misshandlad fysisk och psykiskt. Han har slutat slå sen flera år tillbaka, han går på medicin för ditt mående och behandlar mig mycket bättre. Jag bor i en annan stad hos en släkting som hjälpt mig komma bort från relationen. Har fått jobb i nya staden men pendlar hem på helgerna till sambon.
Jag har inga barn men vill gärna ha. Han har aldrig velat ha.
Saknar honom under veckorna och vi pratar telefon dagligen. Mitt mål är flytta till min syster flera timmar bort med tåg när relationen väl är avslutad, men jag kan ALDRIG ta steget avsluta.
Gått 9 månader hos kvinnojouren. Läst på allt jag kan om traumatiska bandet och psykologi om våld i nära relationer osv.
Men ändå älskar jag honom och saknar honom och jag saknar min hemstad jag har med honom, även om jag pendlar till en annan ort för jobb under veckorna.
Känner mig EXTREMT ensam efter jobbet och lägger mig och sover ca 10 timmar innan jag ska upp inför nästa dag, har ändå inget att göra och har inga vänner i staden jag jobbar i. Räknar ner dagarna till helgen då jag får pendla tillbaka till sambon och få vara i min älskade lägenhet och i min stad jag bott i så många år, som jag trivs i så otroligt mycket.
Har pendlat fram och tillbaka i ett år, fått mycket egentid utan sambon, hunnit gråta och tänka så många ggr men ändå är jag lika fäst vid honom.
Vad gör jag?