• Dilara93

    Kluven ang planering

    Hur hade ni gjort i min sits? Känner mig kluven och måste bestämma mig idag. 
    Är mammaledig nu och har dessa alternativ att välja mellan. 
    Alt 1: gå tillbaka till jobbet i maj, ta ut semester i juli. Då är sambon hemma maj-augusti och vi är lediga en månad ihop. Ekonomiskt sätt är detta bästa alternativet. Att börja jobba i maj är bra för mig då alla på jobbet är på plats och jag kan ta mig an jobb direkt. 
    Alf 2: vara fortsatt mammaledig i maj, ta ut semester i juni, mammaledig i juli och gå tillbaka till jobbet i augusti. sambon är hemma juni-augusti vilket innebär att vi är lediga ihop i två månader. Ledighetsmässigt är detta bästa alternativet då vi är lediga med barnen längre tid och jag tar ut 2 semester dagar färre i juni jämfört med juli då det är två röda dagar i juni. Att börja jobba i augusti blir lite mer segt då folk är fortfarande på semester och jag kommer inte ha så mycket att göra till en början dessutom måste jag innan chefen går på semester gå till jobbet och fixa lite saker (tar ca 1 dag i juni). 
    Vilket hade ni valt?
  • Svar på tråden Kluven ang planering
  • Anonym (Ledig)

    Nummer 2 om ekonomin tillåter! Med ledighet och inte ett konstigt start-stopp-start på jobbet. Att det är lugnare när du kommer tillbaka i augusti är väl inte nödvändigtvis något dåligt? Lite mjukstart sådär!!

  • Anonym (B)

    Alternativ 1. Skönt att börja jobba när man vet att man har lite mer ledighet att se fram emot inom kort. Sambon får en extra månad ledigt och ni får ändå en månad ihop. 

Svar på tråden Kluven ang planering