• Anonym (Sjuk)

Feber som går upp och ner

Hej! 

jag har varit sjuk i flera dagar och har haft hosta etc. Jag får feber på nätterna och hade även feber igår på dagen, dom andra dagarna har jag inte haft feber under dagarna. Är detta normalt? Har googlat men får inga tydliga svar. 

vill inte ringa 1177 då dom antecknar allt i ens journal och tycker det är pinsamt om det inte är något. 

• Svar på tråden Feber som går upp och ner
  • enanna

Det är hur normalt som helst att febern går upp och ner. Om du är feberfri ett helt dygn och febern sen kommer tillbaka så kan det vara ett tecken på till exempel bihåleinflammation eller andra följdsjukdomar som kräver antibiotika. Men just att febern "sågar" fram och tillbaka som du beskriver är helt normalt. 

• enanna

Om du är orolig över nåt annat så tycker jag att du ska kolla 1177-sidorna, till exempel den om hosta och den om feber. Där står tydligt när du bör söka vård. Krya på dej! 

• Anonym (Sjuk)
    enanna skrev 2023-03-20 11:10:43 följande:

Det är hur normalt som helst att febern går upp och ner. Om du är feberfri ett helt dygn och febern sen kommer tillbaka så kan det vara ett tecken på till exempel bihåleinflammation eller andra följdsjukdomar som kräver antibiotika. Men just att febern "sågar" fram och tillbaka som du beskriver är helt normalt. 

Tack för svar! då behöver Jag inte oroa mig :) 
Svar på tråden Feber som går upp och ner