Spänner sig, blir irriterad och röd i ansiktet
Hej!
Har en åttamånaders liten pojke (snart nio månader) som är nyfiken, glad och pigg för det mesta. Men de senaste veckorna har jag och min sambo börjat oroa oss lite för en grej.
Det händer OFTAST i samband med att han sitter i sin babystol och ska matas.
Han spänner sig hårt (nävar och överkropp), "krampar" (fast inte som ett EP-anfall utan mer att han spänner sig så hårt att han skakar till lite), blir röd i ansiktet och verkar bli jättearg under några sekunder.
Vi har funderat på magen, men det stämmer inte riktigt med hur han brukar agera vid magknip/när han bajsar annars.
Jag försöker att tänka att det ändå kan vara just magknip eller att han utforskar olika former av uttryck. Men sambon är lite orolig för att det ska vara något neurologiskt.
Jag funderar mest på varför han blir så upprörd, för han är som sagt väldigt glad för det mesta annars. Kan det vara känslan att han sitter fast och inte kommer någon vart? Han är ganska rörlig och sprattlig av sig.
Värt att nämna är kanske också att han ibland klyker sig när han äter (inga stora bitar, men ändå hostar han till rätt ofta, och som förälder blir man ju LIVRÄDD att maten ska fastna i luftstrupen). Kan det vara att han känner obehag av själva maten?
Vi väntar på svar från BVC, men tänker om någon här har liknande erfarenheter?