• augustibruden

    Mina drömmar då?

    Jag är en mamma (strax över 50 år) som alltid haft stora drömmar om mitt liv, bott utomlands i flera länder I många år, rest mycket och ofta. Sedan barnen kom har jag velat ge dom en stabil och lycklig barndom i Sverige och har varit nöjd med det.
    Problemet är att nu börjar jag känna att jag blir olycklig av att bara leva genom barnen och längtar utomlands igen. Min man och ena barnet är med på noterna tex att flytta till Mallorca under något år.

    Sonen däremot satsar allt på hockeyn som är hans liv och dröm. Han vägrar följa med någonstans längre än 2 veckor. Jag skulle inte kunna leva med att ha gruset hans dröm om att kunna leva på hockeyn i framtiden och jag ser hans glöd. Han är 12 år. 
    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Mina drömmar då?
  • BuoBä

    Då får du vänta med flytt tills sonen är minst 18. Eller övertala familjen att flytta till ett land där man kan spela hockey.

    Resa kan du ju göra redan nu, med eller utan familj om din man är ok med att sköta marktjänsten i perioder.

  • snöblask

    Som jag känner igen mig. Här har valet blivit att välja utifrån det barnen mått bäst av dvs stanna hemma o satsa på sina idrotter. Det funkar det med men Längtan och en viss ånger finns kvar. De hade ju förmodligen blivit väldigt berikade av att bo ett år utomlands också. Men jag var för feg för det kan ju bli ett helvetesår när inte alla var med på noterna. Så min vision har väl varit att absolut berika sig själv men inte på bekostnad av andra (mina barn) o då fick drömmen stå på vänt. 

Svar på tråden Mina drömmar då?