• JosHed

    Mått för er på 165-170 cm

    Hej! 


    jag har gjort en ganska stor viktresa efter att ha fött tvillingar dec - 2021. Jag började min viktresa för 5 månader sen snart och har gått ner 20 kg sen dess (36 kg sen jag var höggravid). Jag är 167 cm och väger nu 68 kg ungefär. men jag har så svårt att uppskatta mina mått jämfört med andra - det kan ju se så otroligt olika ut! Jag har precis gått under BMI:t för övervikt och är normalviktig men tänker att det är rimligt att tänka att man borde gå ner kanske 5-10 kg till för att ligga bra till i BMI-spannet. Men känner mig ganska urmärglad redan haha :) 

    ni som är mellan 165-170 cm långa kan inte ni skriva era mått så jag kan få en uppfattning om hur stora andra är? Känner mig lite hemmablind tror jag. 


    arm: 30 cm
    lår: 57 cm
    mage: 83 cm
    midja: 76 cm
    bröst: 91 cm
    stuss: 97 cm

    jag vet inte vilken vikt man ska sträva efter eller vilka mått man ska nöja sig med :) jag kände mig lika fin när jag var överviktig liksom! det enda mina läkare tipsade om (pga havandeskapsförgiftning) var att ha ett normalt BMI, men aldrig vart på BMI-spannet jag bordet lägga mig :) 

    tips? 

Svar på tråden Mått för er på 165-170 cm