• Anonym (Peach)

Likes på Tinder

Jag gör ett försök på Tinder igen men har ingen lust att betala. Det står att jag har 99+ likes. Men det kan väl inte stämma? Är det bara ett trick för att de vill att jag ska betala? Är tjej och har varit väldigt restriktiv med min likes då jag inte vill dejta vem som helst. Jag har möjligtvis därför? inte fått en enda match. Förra gången jag använde Tinder fick jag en hel del matchningar men då var jag också mer generös med mina likes. 
    Är det ens någon idé att fortsätta med Tinder utan att betala? 

• Svar på tråden Likes på Tinder
  • Anonym (L)

Du swipar höger på de du finner attraktiva och de du finner attraktiva anser inte att du är attraktiv och swipar därför inte höger på dig. Därför får du inga matchningar. 

Det behöver absolut inte vara en bluff när det står 99+ likes. Det stod något liknande på mig och när jag betalade för att kunna se det (var nyfiken) så stämde det. Jag hade massvis med likes där, tusentals. Betala om du vill se vilka som har swipat höger på dig, då får du väl kolla igenom den högen och se om någon av dem faller dig i smaken.

• Anonym (Z)

Det är ingen bluff, det stämmer. Anledning till att du inte får några matchningar är delvis för att du, som du själv säger, är väldigt restriktiv med vem du svajpar höger på och de du gillar har inte svajpat höger på dig (än i alla fall) och dels får du inte upp alla killar i ?kortleken?. Jag har varit med om att ha flera hundra män som svept ja på mig men de dyker inte upp i kortleken utan syns bara där i antal som gillat mig (och ja, betalar jag och sveper höger på de som är där blir det direkt en matchning).

• Anonym (Peach)

Okej, då har jag många likes. Att jag inte får matchningar på de jag svept höger på är jag helt med på.  Jag förstår ju att de också har sina preferenser :) 

Frågan är om det ens är värt att vänta på att Tinder ska släppa fler till ens ?kortlek? eller om det bara är betala som gäller. Jag bor i en storstad och har ett ålderspann på +10år. Ändå tar min kortlek slut efter bara några svep, så uppenbarligen gömmer de många för mig.

• Anonym (Frida)

Du har säkert massor med likes, men de är från sådana som inte ingår i dina sökkriterier. Tex kan de bo 30 mil bort, eller på andra sidan jorden, vara 40 år äldre än dig, osv.
    Jag var aktiv på Tinder för ett par år sedan, och valde att inte betala. Jag tänkte att jag hade gott om tid att sitta och swipa ändå. Och jag var ändå inte intresserad av de som inte stämde med mina kriterier. Jag var nog ganska frikostig med mina likes, de behövde inte vara snygga, bara se trevliga ut, verka normala, osv. Resten märks när man skriver med dem sedan, eller kanske ses på en fika eller promenad.

• Anonym (Peach)

Första dagen fick jag en gratistitt på någon som hade gillat mig. Men så råkade jag svepa bort honom istället för att gilla tillbaka. Så nu kommer väl han inte upp i min kortlek igen? 
    Nu kan jag inte ändra mig att vara mer frikostig heller, då jag knappt inte får upp några i min kortlek. Av de få jag får upp så bor de alldeles för långt bort. 

Får se om nyfikenheten tar över och jag betala för en månad :) 

Svar på tråden Likes på Tinder