Läkare på vårdcentralen fattar ingenting.
För det första så säger jag det direkt rakt ut. Nej det är inte någon "psykosocialt" jag lider av. Det är helt fysiskt.
Säger det då man har blivit beskylld för att ha det fast det 16 år senare visade sig handla om gluten intolerans. Är så jävla trött på förnedringen och misstroendet ärligt talat så kan du inte svara med någon vettigt så skriv inte i tråden tack.
Nu till mitt problem.
Jag är svullen under det högra nyckelbenet. Det sitter ganska så långt ut enligt läkaren på vårdcentralen som kläckte kommentaren "Men där finns det ju inget". Lungan sitter inte där heller.
Däremot så reagerade jag när han tryckte på mig och då sa han högt för sig själv 2:a revbenet. Med det var närmare mitten än där min svullnad sitter.
Jag har även ont på höger sidan av magen. Har haft on i 2-3 månader där nu.
Upplever även tung andning emellanåt.
Tidigare har jag själv märkt hur jag svullnade upp under nyckelbenet i samband med att jag rökt cigg. Även hur det brändes något enormt när jag ex andas in varmluft i ex bilen. Det gjorde riktigt ont ungefär där han nämnde om andra revbenet.
Smärtan på högersidan av magen känns varje gång efter att jagh ar ätit. Obesvera att jag skriver smärtan. Däremot så känner jag av det konstant med endast lite värk. Och det känner jag alltså precis hela tiden.
Man har gjort ett tsh ? a prov? Antar för lymfsystemet? SKulle det vara för iallafall. Det visade såklart ingenting.
Jag nämnde levern han blev skitsur och försökte göra illa mig genom att trycka in fingret under revbenet och uppåt då jag hade fel om vart exakt levern sitter. Trodde det satt längre ner. Däremot så kom lever provet med ganska så höga värden.
Jag har iallafall slutat att röka cigg sedan 3-4 veckor tillbaka. Och min svullnad i nyckelbenet brukade lägga sig när jag hade uppehåll på bara 2 dagar i princip.
Nu har jag haft uppehåll i flera veckor och det har svullnat upp och är konstant svullet fortfarande.
Tidigare har jag haft ont på riktigt där under nyckelbenet och det har känts som att jag i princip har fått ett spjut genom axeln under nyckelbenet och ut genom skuldran bak i princip.
Finns det någon som inte tänker idiotförklara en utan som faktiskt kan komma med lite vettiga tankar och funderingar om vad det handlar om ?
Festade vid ett tillfälle för ca 3 veckor sedan och drack sprit vilket jag inte har gjort på säkert 8 år innan. Men jag upplevde att jag inte fick tillräckligt med syre av det. Var tvungen att öppna fönstret och det kändes obehagligt. Aldrig varit med om liknande på alkohol tidigare.
Sammanfattning;
On under högra nyckelbenet så att det t om svullnar upp. Reagerade vid tryck vid revben 2. Konstant känning högra sidan av magen (på sidan) och även smärta efter intag av mat.
Allt sitter på högra sidan som alltid har varit min starka sida. Gillar inte detta alls och börjar bli lite orolig då jag har haft ont på sidan av magen i ca 3 månader och under nyckelbenet nu konstant i 3 veckor trots att jag slutat med ciggen. Innan det kom det och gick i samband med hur mycket cigg jag rökte. Även brännande känsla högt upp i lungan i slutet innan jag slutade med ciggen och brännande smärta vid inandning utav varm luft.
Ligger i detta nu och har tungt att andas helt utan någon anledning.
Så vad tror ni ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-03-24 14:14
Egentligen så känns det ju innanför under armhålan också. Det är som att jag har en tennisboll under högra nyckelbenet ner under armhålan. Ingen knöl som jag kan känna utanpå utan snarare som att det är någon inflammation och dålig cirkulation av någonting innuti.