• Anonym (Panik)

Hur länge syns benso på drogtester?

Jag är smått hysterisk nu. Enligt Google kan benso synas 4 veckor efteråt på drogtester jag hade aldrig trott att det var så länge. Syns det garanterat så länge eller finns bara risken? Det handlar om en tablett (5 mg) Oxascand vid ett tillfälle för två veckor sen. 

Jag hade Oxascand på recept för drygt ett år sen och har alltså tagit en gammal tablett jag hade hemma. Eftersom jag inte har det på recept nu antar jag att risken är att det anses som missbruk. Olagligt lär det inte vara. 

• Svar på tråden Hur länge syns benso på drogtester?
  • Anonym (B)

Varför och när ska du göra ett drogtest?

• Anonym (Panik)
    Anonym (B) skrev 2023-03-26 16:43:51 följande:

Varför och när ska du göra ett drogtest?

Långbenopluto skrev 2023-03-26 16:45:20 följande:

Av vilken anledning ska du ta testet?

Jag ska göra en ADHD utredning och då gör de bland annat ett drogtest innan utredningen startar. 
  • xnfsm

Säg att du tog en ångestdämpamed vid ett tillfälle. Det är inga konstigheter så länge du inte aktivt missbrukar. Tveksamt om en tablett 5 mg syns ens. 

• Anonym (B)

Berätta att det var ett gammalt recept, det kan de kolla upp i din journal. Så berätta det för dom så kommer det inte vara något problem. Jag har jobbat på en adhd-mottagning. 

• xnfsm
    Anonym (B) skrev 2023-03-26 18:33:29 följande:

Berätta att det var ett gammalt recept, det kan de kolla upp i din journal. Så berätta det för dom så kommer det inte vara något problem. Jag har jobbat på en adhd-mottagning. 

Vad är en adhd-mottagning? Aldrig hört om
Svar på tråden Hur länge syns benso på drogtester?