• Anonym (Eirin)

Jag har aldrig haft ett riktigt jobb

Jag kan räkna alla mina sysselsättningar på ena handens fingrar. Sommarjobbade på min mammas jobb mellan 1an och 2an på gymnasiet, praktiserade genom arbetsförmedlingen på en förskola när jag var 21, jag fick faktiskt förlängt där, 3 månaders arbetsträning när jag var 27 och daglig verksamhet under 5 månader när jag var 31.

Det var allt jag minns. 

Ja, jag har asperger/autism.

Jag önskar att jag var bättre på det där med arbete. 

• Svar på tråden Jag har aldrig haft ett riktigt jobb
  • RaYzLeR

Jag har Asperger och har bara haft två riktiga jobb under min livstid. Jag fyller 40 år i maj.

Just nu så är jag på en daglig verksamhet, men ska börja söka jobb den 5:e april.

• Anonym (m.m,)
    Anonym (Eirin) skrev 2023-03-27 20:26:35 följande:
    Jag har aldrig haft ett riktigt jobb

Jag kan räkna alla mina sysselsättningar på ena handens fingrar. Sommarjobbade på min mammas jobb mellan 1an och 2an på gymnasiet, praktiserade genom arbetsförmedlingen på en förskola när jag var 21, jag fick faktiskt förlängt där, 3 månaders arbetsträning när jag var 27 och daglig verksamhet under 5 månader när jag var 31.

Det var allt jag minns. 

Ja, jag har asperger/autism.

Jag önskar att jag var bättre på det där med arbete. 

RaYzLeR skrev 2023-03-27 20:47:04 följande:

Jag har Asperger och har bara haft två riktiga jobb under min livstid. Jag fyller 40 år i maj.

Just nu så är jag på en daglig verksamhet, men ska börja söka jobb den 5:e april.

Så himla bra att ni faktiskt har testat på att arbeta! Det är många utan diagnos som inte ens gör det! 

• Anonym (Eirin)

Lycka till. 
  • Anonym (Eirin)
    Anonym (m.m,) skrev 2023-03-27 20:51:06 följande:

Så himla bra att ni faktiskt har testat på att arbeta! Det är många utan diagnos som inte ens gör det! 

Så kan man se det. 
  • Anonym (Eirin)

Jag glömde skriva att jag är 38 nu och gör "ingenting" på dagarna. Sover, fixar med huset och trädgården, spelar tv-spel och promenerar mycket. 

Svar på tråden Jag har aldrig haft ett riktigt jobb