• Mirosen

    Bebis långt ned v.26.

    Hej, 
    Jag är gravid i v.26 med mitt andra barn. 
    Har en snart 4 åring. Så jag minns inte exakt allt som hade med den första graviditeten att göra. 
    Nu är det såhär att jag tycker bebis sparkar långt ned och "bakåt"/"inåt" som mest. Gör ju inte ont eller så, men minns inte att det var så med tidigare graviditeten. 
    Skillnaden med denna graviditet är att moderkakan sitter i framvägg konstaterades det.

    Är det fler som känner/känt att bebis ligger långt ned? Glad

  • Svar på tråden Bebis långt ned v.26.
  • Anonym4848

    Jag tyckte också det kring de veckorna minns jag. Kändes som att sparkarna var nere vid venusberget typ ibland haha. Hade också moderkakan i framvägg.

  • Mirosen
    Anonym4848 skrev 2023-03-30 20:55:20 följande:

    Jag tyckte också det kring de veckorna minns jag. Kändes som att sparkarna var nere vid venusberget typ ibland haha. Hade också moderkakan i framvägg.


    Haha ja väldigt märklig känsla när sparkarna är så långt nere. Skönt att man inte är den enda som upplevt/upplever det 😆 Undrade nästan ett tag. Fast när jag ligger på rygg tycks han hamna högre upp.
  • ToEm

    Jag upplever detsamma, går in i vecka 27 nu och har liksom du moderkakan i framvägg. Känns lite märkligt men tror inte det är några konstigheter!

  • clojsi

    Upplever precis samma sak. Sparkar väldigt långt ner, minns inte att det vart så tidigare graviditeter. 
    I vecka 27 nu 😀

  • Mirosen
    clojsi skrev 2023-06-04 16:52:28 följande:

    Upplever precis samma sak. Sparkar väldigt långt ner, minns inte att det vart så tidigare graviditeter. 
    I vecka 27 nu 😀


    Går snart in i v 36. Nu ligger han istället fixerad med huvudet nedåt (aj säger livmodertappen) och sparkar mina revben 🤣
    Först efter vecka 30-31 tycker jag sparkarna kom högre och högre.
Svar på tråden Bebis långt ned v.26.