• Anonym (Ivf)

    Ivf 2023

    Ska börja med sprutor inför äggplock. Så nu är jag taggad på mensen som ska komma i helgen så vi kan sätta igång! 


    35 år, 2 barn på naturlig väg och sugen på en tredje som inte gått på samma sätt 

    fler i samma sits som vill följas åt?

  • Svar på tråden Ivf 2023
  • Anonym (I)

    Jag o min sambo ska påbörja ivf. Vi har gått på utredning då vi inte lyckats bli gravida. vi har nu fått en remiss till ivf klinik. Tiden fixk vi väldigt fort, efter ca 1 månad. Dock Verksr det som att de ska göra samma undersökning som vi redan gjort. Dvs sperma prov mm som vi redan gjort typ 2-3 gånger. Hur lång tid efter ditt första möte fick du påbörja behandlingen?

  • Anonym (Ivf)
    Anonym (I) skrev 2023-03-28 11:10:47 följande:

    Jag o min sambo ska påbörja ivf. Vi har gått på utredning då vi inte lyckats bli gravida. vi har nu fått en remiss till ivf klinik. Tiden fixk vi väldigt fort, efter ca 1 månad. Dock Verksr det som att de ska göra samma undersökning som vi redan gjort. Dvs sperma prov mm som vi redan gjort typ 2-3 gånger. Hur lång tid efter ditt första möte fick du påbörja behandlingen?


    Det räckte med en utredning eftersom den är gjord i närtid. 


    Eftersom det är vårt tredje barn så behöver vi bekosta ivf själva. 


    vi var på möte för 2 v sen och kom överens om att sätta igång i kommande cykel. Sprutorna är utskrivna, avtal påskrivet så allt sker alltså i april: 

    -sprutor 2 v 
    -äggplock 
    -insättning någon dag senare 

Svar på tråden Ivf 2023