• Lilalampa

    Törstar efter närhet

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år. Han, man 40+ tycker inte att sex är viktigt. Varje kväll när barnen somnat lägger han fötterna på bordet, dricker alkohol, mumsar på diverse plockmat och tittar på tv/mobilen.

    Jag har börjat förstå att det är såhär han är. Sju dagar i veckan. År in. År ut.

    Jag har givit upp hoppet. I början störde det mig och jag sa att jag ville ha en partner. Ska det vara såhär kan jag lika bra vara sambo med min bror.

    Förra året hade vi sex en gång. 1. Gång. 1. Låt det sjunka in.

    Nu känner jag att jag börjar längta efter närhet. Kramar. Någon att krypa upp i famnen på. Någon att skeda med. Jag somnar ensam varje kväll.

    Vi har pratat om att leva hela livet ihop. Han är en bra person, vi har roligt, skrattar och drömmer ihop men samlivet existerar inte alls. Jag vill inte vara otrogen och skulle inte kunna vara det mot honom. Men hur fan ska man orka leva ensam, tillsammans med någon? Önskar känna någons armar runt mig. Usch. Börjat dagdrömma och kan ligga länge innan jag somnar och drömma hur det vore att känna en annan person nära.

  • Svar på tråden Törstar efter närhet
  • Lilalampa

    Ja vi har gemensamma barn.
    De kom till som barn oftast kommer till. Genom samlag i september 2021. 
    Andra samlaget skedde på julafton 2022.

  • Lilalampa
    Anonym skrev 2023-03-28 18:46:26 följande:

    Vad säger han när du vill ha kramar och sex?


    Att det är såhär relationer ser ut efter förälskelsestadiet. Att det här är normalt.
  • Anonym (Samma)
    Lilalampa skrev 2023-03-28 18:20:27 följande:
    Törstar efter närhet

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år. Han, man 40+ tycker inte att sex är viktigt. Varje kväll när barnen somnat lägger han fötterna på bordet, dricker alkohol, mumsar på diverse plockmat och tittar på tv/mobilen.

    Jag har börjat förstå att det är såhär han är. Sju dagar i veckan. År in. År ut.

    Jag har givit upp hoppet. I början störde det mig och jag sa att jag ville ha en partner. Ska det vara såhär kan jag lika bra vara sambo med min bror.

    Förra året hade vi sex en gång. 1. Gång. 1. Låt det sjunka in.

    Nu känner jag att jag börjar längta efter närhet. Kramar. Någon att krypa upp i famnen på. Någon att skeda med. Jag somnar ensam varje kväll.

    Vi har pratat om att leva hela livet ihop. Han är en bra person, vi har roligt, skrattar och drömmer ihop men samlivet existerar inte alls. Jag vill inte vara otrogen och skulle inte kunna vara det mot honom. Men hur fan ska man orka leva ensam, tillsammans med någon? Önskar känna någons armar runt mig. Usch. Börjat dagdrömma och kan ligga länge innan jag somnar och drömma hur det vore att känna en annan person nära.


    Jag känner för dig, och vet hur jobbigt det kan vara. Har det ungefär likadant själv, fast är man. Har tyvärr inga bra tips på hur man förändrar en sån situation, utan kan bara känna med dig och hoppas att det blir bättre för dig.
  • Anonym (tänker)

    Jag tänker att det är normalt. Men - inte i alla förhållanden. Man är olika och inget är rätt eller fel!

    Det gäller att hitta någon som man är på någorlunda samma våglängd som när det gäller närhet.

    Din man låter dock som att han är på en extrem ände av skalan tycker jag...

    Familjerådgivning?

  • Lilalampa

    Försöker att svara på inlägg #6 (samma) men kan ej citera...

    Hur överlever du då? Hur tänker du? Är det såhär livet ska vara?
    Ska man bara acceptera och.... leva? Fy så trist! 

  • Anonym (Samma)
    Lilalampa skrev 2023-03-28 19:04:19 följande:

    Försöker att svara på inlägg #6 (samma) men kan ej citera...

    Hur överlever du då? Hur tänker du? Är det såhär livet ska vara?
    Ska man bara acceptera och.... leva? Fy så trist! 


    Jag tänker att jag ska härda ut tills barnen blir stora, det är bara några år kvar. Sen får jag se?kanske blir singel igen då :)
    Hur gammal är du och dina barn? 
Svar på tråden Törstar efter närhet