• Anonym (Matt)

Matt i kroppen innan mens

Ska ha min mens om någon dag. Känner mig så himla matt i kroppen och orkeslös. Har aldrig känt det innan men tycker det blivit lite sen jag fyllde 40. 
    Någon annan som Känner igen sig i det? 

• Svar på tråden Matt i kroppen innan mens
  • Anonym (Igenkänningsfaktor)

Ja jag känner igen mig i det. Mellan ÄL och mens dalar orken och humöret. Efter mens har jag en enorm energi och åstadkommer massor.

• Anonym (Samma)

Upplever samma jag med. Trött i både huvudet och kroppen. Minnet fungerar inte som det ska och det känns som att mina knän ska vika sig. 

Efter mens är jag pigg som en mört. 

• Anonym (Matt)

Vad skönt att någon mer känner samma. Tycker med det börjar efter ägglossningen. Ska se denna gången om jag känner mig piggare efter mensen. 
    Har du några andra symtom? Hur gammal är du om jag får fråga? 

• Anonym (Igenkänningsfaktor)

Jag är 42 iaf, vet inte när det här började men har lagt märke till det de senaste månaderna. Inför mens har jag också alltid migrän ett par dagar innan.

• Anonym (Jorå)

Jag är drygt 40 och har genom livet haft typ alla pms/pmds-symptom som finns. Orkeslöshet är ett av dem. Kom kanske när jag var 35 eller nåt sånt. Det har hänt att jag varit så trött att jag har fått sjukanmäla mig och sova en stor del av dagen. Vid nio/tio på kvällen är jag ändå sömnig och går och lägger mig för natten. Precis samma sorts trötthet som jag hade när jag var gravid. Man vill bara sova hela tiden och hur mycket man än sover blir man inte pigg. 

Och precis som övriga skrivit: efter mensen är jag pigg och igång igen. 

Svar på tråden Matt i kroppen innan mens