• Anonym (Kakan)

Finns det någon gluten- och mjölkfri kaka som är god?

Jag ska ordna fika till jobbet. En person tål varken gluten eller mjölk. Jag tänkte baka vanligt fika och köpa något till personen som inte tål, men finns det något köpefika som är ätbart?

• Svar på tråden Finns det någon gluten- och mjölkfri kaka som är god?
  • Anonym (Ulrika)

Delicatobollar och kokostoppar brukar inte innehålla varken gluten eller mjölk. Kolla dock för säkerhets skull!

• Anonym (Kakan)
    Anonym (Klo) skrev 2023-03-30 20:16:12 följande:

Nu tänkte du ju köpa, men om du vill baka något som alla kan äta så har jag bakat denna med enbart mandelmjöl med gott resultat. Då är det varken gluten eller mjölk i.

alltommat.expressen.se/recept/mandel-och-citronkaka/

Problemet är att jag själv är nöt- och mandelallergiker och de flesta recept jag hittar innehåller nötmjöl. Det, eller glutenfri mjölmix, kommer inte gå åt i hushållet sen. 
  • BuoBä

Fråga personen det gäller. Den kanske är jättetrött på att alla kommer dragande med delicatobollar och har något bättre förslag.

• Anonym (Klo)
    Anonym (Kakan) skrev 2023-03-31 09:28:36 följande:
    Problemet är att jag själv är nöt- och mandelallergiker och de flesta recept jag hittar innehåller nötmjöl. Det, eller glutenfri mjölmix, kommer inte gå åt i hushållet sen. 
    Vad tråkigt, då går det ju så klart inte. Hoppas att du hittar något gott i affären.
  • Agda90
    Anonym (Ulrika) skrev 2023-03-30 20:13:54 följande:

Delicatobollar och kokostoppar brukar inte innehålla varken gluten eller mjölk. Kolla dock för säkerhets skull!

Delicatobollar är gjorda på vanlig havre så de är inte glutenfria. 

Lattebitar är mjölk och glutenfria, kokostoppar och skummraketer är

handlaprivatkund.ica.se/stores/1004360/products/Br%C3%B6d-Bon-Mat%C3%ADn-200g-Sch%C3%A4r/2026298

Dessa är goda. Värmer man dem i micron blir de så där gosigt mjuka
Svar på tråden Finns det någon gluten- och mjölkfri kaka som är god?