Vit kula på tandköttet
Någon som vet vad detta kan vara?
Det började någon gång förra året med att jag va öm vid tandköttet och i vissa tänder. Det är typ svullet eller kanske någon knöl i underkäken. Lite svårt att förklara men de va ömt när jag tryckte på kinden. Gick till tandläkaren som sa att jag skulle vara noggrannare med att rengöra mellan tänderna då det blödde en hel del. Det har jag gjort och det gick tillslut över. Ömheten försvann också men man känner att den är en liten utbuknad på den sidan av tandköttet än om man gämför med andra sidan. Hur som hellst så har jag varit gravid och fick min son för snart 5 månader sen. Under graviditeten har det ibland börjat blöda när jag borstat tänderna så jag försökte vara så noggrann som jag bara kunde. Nu för någon månad sen så ser jag en liten vit kula på samma ställe som denna utbuknaden är på. Ibland går den söder och då kommer det ut något vitt ifrån den. Sen blöder den lite. Sen kan de gå någon dag igen så kommer kulan tillbaka och går. Sönder vid lättare tryck.
Jag har inte tid till tandläkaren förren i maj då de är ont om tider. Men vad tror ni det kan vara? Vill tillägga att det absolut inte gör det minsta ont.