• Anonym5890

    Idioter i styrelsen i vår förening

    Hej,
    styrelsen i vår förening är riktiga idioter! De har gjort fel 2 gånger nu (2 stora fel). Första gången skickade de hem en delgivningsman till oss som påstod att vi inte har betalat våra fakturor, (visade sig sen att grannen bredvid oss hade missat och betala EN faktura) och då fick vi skit för det. 


    jurister inblandade, kommuner och att jag blev uppsagd från min egen lägenhet på grund av deras misstag. Uppsägningen hävde de efter att de visste att vi inte alls hade några obetalda fakturor. jag ägde inte längre min lägenhet då utan förening fick äga den då de hade Blandat oss med grannen. Som misskött sina betal ugnar.

  • Svar på tråden Idioter i styrelsen i vår förening
  • Anonym (Idioter!!!)

    Fortsättning:


    Nu när vi ska sälja lägenheten krävde vi ett utdrag ur lägenhetsregiste, fick se då att lägenheten har dörsöljningsförbud på sig På grund av kronofogden?!!!! 


    efter kontakt med förvaltaren då fick vi reda på att det inte alls är vi som har försäljningsföbud utan det är lägenheten bredvid Återigen?
    jag fick lägga 3 timmar på detta och inte kunnat sova på nätterna varit orolig etc.
    Kan man stämma föreningen på något sätt för att de utsatt en för? är det vanligt att föreningar gör så stora fel?  

  • Anonym (Az)

    Det låter onekligen helt rubbat. Nästan så du borde få kompensation.

  • Anonym (damn)

    Om jurister är iblandade är det väl bara att prata med din advokat om dina alternativ? 

    Jag kan inget om lagar så det är väl inte mycket till hjälp men det låter förfärligt och definitivt som något allvarligt nog för att kunna ta till juridiska steg. 

Svar på tråden Idioter i styrelsen i vår förening