• Anonym (Anonym tjej)

Förstår mig inte på det här med fina ögon

Ibland får jag höra av killar att jag har väldigt fina ögon, men jag kan aldrig riktigt ta åt mig av denna komplimang. Vet inte om det är något de bara säger för att stöta på mig eller om det är en genuin komplimang, för HUR ser fina ögon ut? Har aldrig förstått detta. Hur har man fina ögon? Jag har bruna ögon så det är ju knappast färgen de menar. Brun är en tråkig färg, blå är en betydligt finare färg. Jag har aldrig riktigt förstått mig på det här med fina ögon. För mig är de flesta ögon lika fina/fula typ, med undantag för de som har ögon som är väldigt utskjutande eller ögon som sitter väldigt tätt/väldigt långt ifrån varandra.

• Svar på tråden Förstår mig inte på det här med fina ögon
  • Anonym (Fisk)

Håller med, förstår mig inte alls på den komplimangen. Jag har blå ögon, med liksom vanliga tråkiga blå. Inte såna fina isblå, ljusblå eller utstickande. Ser mer ut som en blå färg som fått en del grått i sig. 

Jag gillar inte när de säger så. Känns så kliché. Fanns det verkligen inget annat du kunde säga eller komma på som var fint med mig? 

Ne, håller med dig där. Ett slapp och lat uttryck för att få en i säng.

• Anonym (Anonym tjej)
    Anonym (Helia) skrev 2023-04-01 10:21:56 följande:

Det betyder ingenting de vill få dig i säng bara, killar säger ju vad som helst för det. Och ja som du säger så är ju bruna ögon väldigt tråkiga och inte fina, ofta säger man att någon har fina ögon när inget annat är fint, tex så kanske du är överviktigt eller har ett fult ansikte på något sätt, fina ögon är ju ett sånt typiskt man säger när inget annat är snyggt på en person 

Överviktig är jag inte och jag har inte ett fult ansikte. När jag får komplimanger så handlar de komplimangerna i princip alltid om något annat än mina ögon så det är ingen fara, haha. Men ändå, man har ju hört det här med fina ögon några gånger och inte bara när det gäller en själv. Har hört många (både män och kvinnor) som säger att de älskar ett par fina ögon och att det är bland det första de lägger märke till hos en person, att det är viktigt med fina ögon osvosv. Då undrar jag bara hur fina ögon ser ut, egentligen? För jag har då aldrig begripit det. 
  • Anonym (----)

Tråkigt nog tror jag som ovanstående att män bara säger något att för att få en kvinna i säng.

Precis som den där klyschan jag hört tuuuuusen gånger "du är söt". SÖT?! 
    Så intetsägande komplimang så man nästan får kväljningar.

Så opersonligt.
    De har läst online att det är så de ska göra. "Ge en komplimang". Hur genuint det är spelar visst ingen roll. 

• Anonym (Anonym tjej)

Ja, det är säkert något som män ofta säger bara för att få en i säng.

Men det här med fina ögon har man ju hört många gånger ändå. Har hört både män och kvinnor säga att ögonen är bland det första de lägger märke till hos en person och att de älskar fina ögon, men hur ser ett par fina ögon ut?

• Anonym (W)

Allt är subjektivt. Skulle jag säga att någon har fina ögon är det inte för att någon specifik färg eller utseende är vad jag anser fint utan för att dina är fina.

• Anonym (Anonym tjej)

Jag förstår bara inte hur ögon kan vara speciellt fina? Om vi tar hår till exempel, det förstår jag, alltså hur någon kan ha fint hår. Då tänker man ofta på tjockt och fylligt hår, långt hår (i tjejers fall). Samma sak med läppar, fina läppar är ofta fylliga. Men ögon. Hur kan ett par ögon vara fina? På vilket sätt?

• Anonym (W)
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2023-04-01 10:34:34 följande:

Jag förstår bara inte hur ögon kan vara speciellt fina? Om vi tar hår till exempel, det förstår jag, alltså hur någon kan ha fint hår. Då tänker man ofta på tjockt och fylligt hår, långt hår (i tjejers fall). Samma sak med läppar, fina läppar är ofta fylliga. Men ögon. Hur kan ett par ögon vara fina? På vilket sätt?

Det är din åsikt. Jag har helt andra preferenser för fint hår :P Fina läppar behöver inte alls vara fylliga heller, du tänker så svartvitt
  • Anonym (Anonym tjej)
    Anonym (W) skrev 2023-04-01 10:37:18 följande:
    Det är din åsikt. Jag har helt andra preferenser för fint hår :P Fina läppar behöver inte alls vara fylliga heller, du tänker så svartvitt
    Det är inte mina preferenser.. snälla någon. Tjockt och fylligt hår anser de flesta vara attraktivt, och män dras ofta till kvinnor med långt hår. Fylliga läppar anses också vara attraktivt. Det är inget som jag har hittat på, utan detta är preferenser som de flesta delar. På samma sätt som de flesta inte attraheras av gravt överviktig personer. Självklart finns det undantag, men undantagen är inte det intressanta. 
  • Anonym (L)
    Anonym (W) skrev 2023-04-01 10:37:18 följande:
    Så du har aldrig hört talas om att det anses attraktivt med tjockt hår och om man är tjej, långt hår? Det är en preferens som delas av väldigt många människor. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2023-04-01 10:39:32 följande:
    Det är inte mina preferenser.. snälla någon. Tjockt och fylligt hår anser de flesta vara attraktivt, och män dras ofta till kvinnor med långt hår. Fylliga läppar anses också vara attraktivt. Det är inget som jag har hittat på, utan detta är preferenser som de flesta delar. På samma sätt som de flesta inte attraheras av gravt överviktig personer. Självklart finns det undantag, men undantagen är inte det intressanta. 

Här var diskussionen om ögon egentligen vilket precis som andra saker varierar. Ja, fylligt hår ses ofta attraktivt men det finns många attribut såsom ögon där saken varierar med person.

Men visst, dina ögon är säkert svinfula och alla som sagt det har velat ligga med dig.

Svar på tråden Förstår mig inte på det här med fina ögon