• Anonym (Hmmhh)

Vågar inte strula med sambo, hur gör man?

Skäms så mycket men jag vågar inte strula med min sambo?

Vi har varit ett par i 2år och bara kysst.

Jag är 25år? innan haft 9årig förhållande och strulat innan med tunga men det är typ 6år sedan senast och jag kommer inte ihåg hur man gör.

Tror inte jag någonsin gjorde rätt heller som tonåring. 

Vill och känner mig självklart bekväm, men det spärrar för mig och jag ballar ur.

Är rädd för vad han ska tycka/tänka samt kommer verkligen inte ihåg. Man kan lungt säga att det är som första gången och det är fan skämmigt att inte veta.

Han vet om varför det inte blivit av och säger att jag övertänker och att det inte är någon fara.

Men vågar helt enkelt inte för att jag är så osäker på hur fan man gör, hjälp mig..

Hjälper inte att bara köra/släppa efter för i rätt sekund säger huvet bara nej pga osäkerheten kring hur?!

• Svar på tråden Vågar inte strula med sambo, hur gör man?
  • Anonym (h)

Tror att du får definiera strula för att detta ska vara begripligt

• Anonym (Hmmhh)

Strula/hångla/tungkyssas?med tunga?trodde folk begrep vad jag menar😂

• Anonym (h)
    Anonym (Hmmhh) skrev 2023-04-01 23:03:01 följande:

Hångla är en sak. En vanlig tungkyss är en annan men involverat i hångel. Så problemet är att du inte tungkysser?
  • Anonym (Hmmhh)

precis, alla definierar väll olika

• Fontana

För mig, uppvuxen på 1960-talet, betyder strula "göra bort sig", "ställa till besvär", "göra något på ett klumpigt sätt". Jag är medveten om att dagens ungdomar menar något helt annat, men jag tycker ändå att det är ett lustigt uttryck.

Det finns t.ex. en film med bland annat Björn Skifs om heter just Strul. Där används ordet Strul ungefär som jag skulle göra.

Men om du vill strula i den moderna betydelsen så är det väl bara att köra på: Sära lite på läpparna och låt tungan glida i i din sambos mun. Om han inte är alldeles dum så fattar han väl inviten.

• Anonym (okr)

Hur har ni varit ett par två år utan att hångla? Har ni inte sex heller?

Om din sambo vet hur man gör är det bara att följa honom och hans tunga. Låt hur han gör vägleda hur du gör. Hångel är lite som en dans. Klart det finns mer "avancerade" tips men om detta är så nytt för dig är det bäst att börja med grunderna. 

Det finns garanterat videos på YouTube om hur man gör om du blir lugnare av att se steg för steg.

• Anonym (...)

Jag tänkte fråga detsamma. Så där säger tonåringar, och då kan vad som helst ingå i begreppet.
    I min värld (som är äldre än vad du är) betyder "strula" att man krånglar till saker genom att vara med någon som man inte borde vara med. Tex om jag har en kille, men dansar/hånglar med någon annan på dansgolvet, eller om jag är singel men försöker få kompisens kille etc. Strul = bekymmer. 
    När jag läste rubriken fick jag inte i hop det - enligt hur jag definierar begreppet så kan man inte strula med sin sambo Glad

Men som sagt, hur har ni lyckats bli sambor utan att ha utvecklat relationen? 
  • Anonym (69"-man)
    Anonym (Hmmhh) skrev 2023-04-01 22:30:23 följande:

Jag är 25år? innan haft 9årig förhållande och strulat innan med tunga men det är typ 6år sedan senast och jag kommer inte ihåg hur man gör.

Vill och känner mig självklart bekväm, men det spärrar för mig och jag ballar ur.

Är rädd för vad han ska tycka/tänka samt kommer verkligen inte ihåg. Man kan lungt säga att det är som första gången och det är fan skämmigt att inte veta.

Han vet om varför det inte blivit av och säger att jag övertänker och att det inte är någon fara.

Men vågar helt enkelt inte för att jag är så osäker på hur fan man gör, hjälp mig..

Hjälper inte att bara köra/släppa efter för i rätt sekund säger huvet bara nej pga osäkerheten kring hur?!

Kan du inte känna dig trygg och vara nyfiken med din partner oavsett vad du är sugen på så måste du börja att jobba med det. Vem ska du annars ha med dig på livets äventyr och utmaningar.

Sedan ska du veta att män generellt gillar att få visa hur saker ska gå till och funkar. Det är t o m ett vedertaget knep för att ragga bland tjejer att spela lite dum så att han får visa sig duktig. Så är killen just och du känner dig trygg med honom så tvinga dig igenom rädslan och bara följ honom som i en dans när ni tränar på att hångla. När du sedan blir varm i kläderna så kan du börja leda eller experimentera med "egen koreografi". 
  • Anonym (C)

Strula tänkte jag att man gör när man hånglar med någon annan än den man är ihop med...men ok.

Jag var ihop med min ex-man i 15 år utan att någonsin hångla eller tungkyssas (vilket jag inte heller tänker är samma sak) Är det någon speciell anledning till att du känner att du behöver fixa detta eller räcker den närhet och det sex ni redan har?

• Anonym (suck)
    Fontana skrev 2023-04-02 00:19:18 följande:

För mig, uppvuxen på 1960-talet, betyder strula "göra bort sig", "ställa till besvär", "göra något på ett klumpigt sätt". Jag är medveten om att dagens ungdomar menar något helt annat, men jag tycker ändå att det är ett lustigt uttryck.

Det finns t.ex. en film med bland annat Björn Skifs om heter just Strul. Där används ordet Strul ungefär som jag skulle göra.

Men om du vill strula i den moderna betydelsen så är det väl bara att köra på: Sära lite på läpparna och låt tungan glida i i din sambos mun. Om han inte är alldeles dum så fattar han väl inviten.

Ok boomer, ingen bryr sig
  • Anonym (suck)

en person man är ihop med tycker jag man ska känna åtrå till och önskan om närhet.

men om du nu är jätterädd för att kyssas och faktiskt har berättat att du är rädd för att göra fel, så tycker jag du ska be honom lära upp dig. Liksom lägg dig platt (alltså mentalt) och bara "lär upp mig".

Då, om du kommer ihåg nåt från förr så är det bara en bonus för pojkvännen.
  • Anonym (suck)

Alla födda efter 1975 vet vad strula är. Ja, vi vet såklart.
  • Anonym (h)
    Anonym (suck) skrev 2023-04-02 10:26:10 följande:
    Alla födda efter 1975 vet vad strula är. Ja, vi vet såklart.
    Finns variation. För mig är strula hångla, typ på fest inte hemma med sin partner. Om TS ligger med sin kille får man anta att det händer. Att problempunkten var just tungkyssen kändes inte tydligt nej.
  • Anonym (Cougar town)
    Anonym (h) skrev 2023-04-02 13:47:51 följande:
    Finns variation. För mig är strula hångla, typ på fest inte hemma med sin partner. Om TS ligger med sin kille får man anta att det händer. Att problempunkten var just tungkyssen kändes inte tydligt nej.
    Håller också med om det.

Strula = otrogen light, (fest)hångel med fel person.

TS, bara kör, hur fel kan det bli liksom?
  • Anonym (T)

Hade du ett seriöst förhållande mellan du var 10 och 19? Låter väldigt ovanligt.

Sluta vara så rädd för lite hångel med sambon. Ni har varit tillsammans i 2 år! Han kommer inte att lämna dig för att du är lite tafatt i början. Däremot kanske han lämnar dig om du aldrig vågar göra bort dig eller inte vågar prova nya saker.
    Du ska se att hångeltakterna sitter i fortfarande från ditt 9-årsförhållande. Är som att lära sig cykla. 
    Sen ska du inte vara rädd för lite tafatthet eller pinsamma situationer, man måste ha självdistans nog att kunna skratta åt det istället.

Var glad att din sambo är så förstående. Fast egentligen skulle du nog behöva lite mer pushning. Inte normalt att vara så rädd för något så naturligt.
    Hur funkar sexlivet då? För inte menar du väl att ni enbart pussats och aldrig gått längre än så?
Svar på tråden Vågar inte strula med sambo, hur gör man?