Gillar inte mig själv
Jag är en kvinna på snart 40 År. Mitt i livet med man, barn osv. I grunden nöjd med livet. Har allt som kan önskas.
man på senare år har jag börjat avsky mig själv och den jag har blivit.
Jag gillar inte den jag är när jag umgås med andra. känner inte att jag har något att bidra med i sociala sammanhang längre. Har massa vänner som hör av sig och vi hittar på grejer och har roligt men känner att jag får anstränga mig för att vara en härlig och avslappnad person. Känner mig ointressant då det sällan händer saker i mitt liv som är värt att nämnas.
Mår dåligt av alkohol men ändå dricker jag nästan varje helg och Får då ångest dagen efter såklart.
Jag har blivit lat och gått Upp i vikt, och trots att jag inte alls trivs med mina extra kilon kan jag inte med att ta tag i mig själv
jag har inga Intressen eller hobbies. Har försökt ta upp saker jag gjorde som yngre men orken och tiden sätter hinder
Jag tappar Tålamodet på tok för lätt med barnen. Försöker lägga band på mig såklart vilket oftast lyckas men ofta finns en underliggande irritation hos mig utan att jag egentligen vet varför.
Pga att detta så har jag också börjat känna missunnsamhet eller avund mot andra som Har det jag känner att jag saknar. Och då menar jag inte ytliga faktorer som utseende eller pengar utan folk som är härliga individer, nöjda med sig själva, mår bra, tränar och tar hand om sin hälsa osv.
Hur börjar man gilla sig själv igen? Hur blir man den man vill vara?