• Anonym (Låna pengar  med skulder)

Låna pengar med betalningsanmärkningar

Finns det något bank som lånar ut pengar om man har skulder hos kronofogden och betalningsanmärkningar?

Jag skulle behöva låna pengar, har inte möjlighet tex pantbanken

Bara för att man har skulder behöver man inte vara en dålig människa som inte betalar tillbaka, jag är stort behov av att låna pengar.

Snälla jag vill inte ha några påhopp, mår redan dåligt som det är 
  • Svar på tråden Låna pengar med betalningsanmärkningar
  • EnAnonumius
    Anonym (Låna pengar med skulder) skrev 2023-04-02 12:14:35 följande:
    Finns det något bank som lånar ut pengar om man har skulder hos kronofogden och betalningsanmärkningar?

Bara för att man har skulder behöver man inte vara en dålig människa som inte betalar tillbaka, jag är stort behov av att låna pengar.

Prova här...

Jag kan inget säga eller garantera något då jag aldrig har tagit lån. Men det står på deras hemsida att man kan låna även om man har betalningsanmärkningar..
    Jag tror det beror på din ekonomiska situation du har nu som avgör om du kan få lån hos dem eller inte...
    Skadar ju inte att prova.

https://www.bluestep.se/
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.

Hej

Tack, dom lånar bara ut om man ska köpa hus eller lägenhet tyvärr

• Yllop

Det du behöver låna pengar till, är det något livsviktigt eller något du kan undvara?
    Jag vill inte vara störig, men varför vill du dra på dig ännu mer lån och skulder om du redan har betalningsanmärkningar och ligger hos kronofogden?

Yllop skrev 2023-04-02 12:30:12 följande:

Det du behöver låna pengar till, är det något livsviktigt eller något du kan undvara?
    Jag vill inte vara störig, men varför vill du dra på dig ännu mer lån och skulder om du redan har betalningsanmärkningar och ligger hos kronofogden?

Ja det är 'livs viktigt" och behöver verkligen ett lån🥺. Kan tyvärr inte undvara
  • Anonym (C)
    Anonym (Låna pengar med skulder) skrev 2023-04-02 12:35:44 följande:
    Ja det är 'livs viktigt" och behöver verkligen ett lån🥺. Kan tyvärr inte undvara
    Vad är det du behöver pengar till? 
  • Yllop
    Anonym (Låna pengar med skulder) skrev 2023-04-02 12:35:44 följande:
    Kan du sälja något och få in pengar den vägen?
    Ta ett extrajobb för att få in lite extra stålar.
    Panta flaskor.
    Sitta barnvakt.
    Städa hos släkt och vänner mot betalning.
    Yllop skrev 2023-04-02 12:48:56 följande:
    Kan du sälja något och få in pengar den vägen?
    Ta ett extrajobb för att få in lite extra stålar.
    Panta flaskor.
    Sitta barnvakt.
    Städa hos släkt och vänner mot betalning.
    Önskar jag kunde sälja saker, men har inget av värde. Extra jobb kan jag inte ta pga att jag är sjuk 🥺
  • Yllop
    Anonym (C) skrev 2023-04-02 12:40:44 följande:
    Vad är det du behöver pengar till? 
    Undrar jag också.
    Yllop skrev 2023-04-02 13:40:41 följande:
    Undrar jag också.
    Som jag skrev så vill jag inte ta det öppet i tråden
  • solros68

Det är extremt svårt att få lån när man har skulder hos kronofogden. Du har inte någon familjemedlem som kan låna dig pengar?

solros68 skrev 2023-04-02 14:00:21 följande:

Det är extremt svårt att få lån när man har skulder hos kronofogden. Du har inte någon familjemedlem som kan låna dig pengar?

Tyvärr inte 🥺
  • svansmamman
    Anonym (Låna pengar med skulder) skrev 2023-04-02 12:14:35 följande:

Man behöver givetvis inte vara en dålig människa för att man har betalningsanmärkningar eller är hos kronofogden, men du förstår väl ändå att det faktum att du har dessa skulder innebär att du en person som inte betalar tillbaka? Varför skulle du betala tillbaka på ett nytt lån du tar men inte på de skulder du redan har? 

Som tidigare nämnts i tråden finns det långivare som erbjuder lån trots betalningsanmärkningar, men kruxet är att de tillämpar en så brutalt hög ränta att det kommer vara svårt för dig att betala av lånet. Hur mycket pengar handlar det om att du behöver? Och hur stora skulder har du idag? Har du några fler skulder som inte ligger hos KFM/inkasso? Du nämner i tråden att du inte vill gå ut med vad du vill låna till, men om du gör det finns det möjlighet att hjälpa eller tipsa dig vidare om alternativa lösningar på ditt problem.

• Anonym (Troligtvis nej)

Att ha betalningsanmärkningar behöver inte göra att man nekas lån, men med en aktiv skuld hos kronofogden är det nästan 100% säkert att det blir nej. Om någon ändå beviljar lån talar vi om så extremt höga räntor att det absolut inte är värt det. Vi talar alltså då om effektiva räntor på omkring 50%.

Så tyvärr, glöm lån om du har en aktiv skuld hos kronofogden.

• Cartjan1

Det finns banker/lånförmedlare som tillåter betalningsanmärkningar- var varse deras räntor dock men det är du nog införstådd med redan. Det som jag tror blir mest problematiskt är att du har registrerade skulder hos kronofogden, jag har inte hört talas om någon som godkänner det tyvärr. Däremot om det är ett mindre lån som du kan återbetala snart i sin helhet plus skyhög ränta så finns det väl det som kallas sms-lån? Men de har jag uppfattat att man ska vara mycket försiktig med...typ endast ta i situationer där man kanske akut behöver 5000kr denna vecka men vet att man får 8000kr nästa och då kan återbetala hela skulden...

Men jag vet inte så du får nog googla eller hoppas att någon annan har bättre insikt. Får man fråga summa du behöver och ändamål? Tänkte att det kanske finns annan hjälp att ge /tipsa om som du kanske inte tänkt på (finns många kloka människor här med spridda erfarenheter)....

Svar på tråden Låna pengar med betalningsanmärkningar