Anonym (Låna pengar med skulder) skrev 2023-04-02 12:14:35 följande:
Låna pengar med betalningsanmärkningar
Finns det något bank som lånar ut pengar om man har skulder hos kronofogden och betalningsanmärkningar?
Jag skulle behöva låna pengar, har inte möjlighet tex pantbanken
Bara för att man har skulder behöver man inte vara en dålig människa som inte betalar tillbaka, jag är stort behov av att låna pengar.
Snälla jag vill inte ha några påhopp, mår redan dåligt som det är
Man behöver givetvis inte vara en dålig människa för att man har betalningsanmärkningar eller är hos kronofogden, men du förstår väl ändå att det faktum att du har dessa skulder innebär att du en person som inte betalar tillbaka? Varför skulle du betala tillbaka på ett nytt lån du tar men inte på de skulder du redan har?
Som tidigare nämnts i tråden finns det långivare som erbjuder lån trots betalningsanmärkningar, men kruxet är att de tillämpar en så brutalt hög ränta att det kommer vara svårt för dig att betala av lånet. Hur mycket pengar handlar det om att du behöver? Och hur stora skulder har du idag? Har du några fler skulder som inte ligger hos KFM/inkasso? Du nämner i tråden att du inte vill gå ut med vad du vill låna till, men om du gör det finns det möjlighet att hjälpa eller tipsa dig vidare om alternativa lösningar på ditt problem.