• Anonym (Felicia)

Tårtfyllningar

Hej 
    behöver tips på tårtfyllöningar. Jag ska baka två tårtor till kalas. första tårtan tänkte jag vaniljkräm, kolasås och lime-och passionsfruktmouss. den andra tårtan tänkte jag hallon- och blåbörsmousse, lemoncurd samt vit chokladmousse. Vad tror ni om det? Har ni andra förslag? jag vill blanda sött med lite syrligare så det blir lite fräschare smak :) 

tar jättegärna emot tips !!

• Svar på tråden Tårtfyllningar
  • BuoBä

Tre olika smaker per tårta låter våldsamt. Jag hade hållit mig till två. 
    Lemoncurd och lakritsfluff är mitt förslag.

• Anonym (Älskar tårta)

Jag har blandat blåbär med vispad grädde och haft i botten, super gott. Har använt mig av frysta blåbär som jag låtit tina, funkar hur bra som helst. 

Sätta noblesse runt tårtan kan vara snyggt också 😊

• Anonym (F)

Jag håller med BuoBä om att tre olika fyllningar blir lite mycket. Jag hade tagit bort vaniljkrämen och chokladmoussen från dina förslag för att få mer fokus på det fruktiga och fräscha.

Själv gillar jag att ha frukt och bär som fyllning, mer eller mindre bara som de är. 

• Anonym (The typical mom)

Åh snälla ts, var och när ska vi komma på kalas? Skrattande Det där lät supergott!

Jag brukar köra så himla enkelt, typ banan och hallon på varsitt lager.

• Anonym (S)
    Anonym (Felicia) skrev 2023-04-02 16:03:44 följande:
    Tårtfyllningar

Hej 
    behöver tips på tårtfyllöningar. Jag ska baka två tårtor till kalas. första tårtan tänkte jag vaniljkräm, kolasås och lime-och passionsfruktmouss. den andra tårtan tänkte jag hallon- och blåbörsmousse, lemoncurd samt vit chokladmousse. Vad tror ni om det? Har ni andra förslag? jag vill blanda sött med lite syrligare så det blir lite fräschare smak :) 

tar jättegärna emot tips !!

Tycker som några andra att det är för många smaker i varje tårta. Bättre att ha en lite syrligare och en sötare. Sedan hade jag bytt ut vit choklad mot ljus/mörk choklad. Vit är för söt, tycker jag. 
Svar på tråden Tårtfyllningar