• Johanna2

spjälsäng utan sida

Om man vill ställa spjälsängen "öppen" i sidan, precis bredvid sin egen säng, måste man då köpa en säng med sänkbar sida? Eller kan man helt enkelt ta bort sidan från en vanlig spjälsäng? Det borde ju gå, men sängen kanske blir instabil då?

• Svar på tråden spjälsäng utan sida
  • Johanna2

Puffar. Ingen som har erfarenhet av detta?

• picolina

vet att en vän till mig gjorde så.. köpte en säng från ikea och "gjorde" om den lite så att sidan var öppen. man ska nog inte ha tummen mitt i handen.. men tror inte att det är särksillt svårt.. sen vet ja inte om det är så säkert iochförsig.....

• HelleBelle

Men tänk om barnet rullar ur? Varför vill man inte ha spjälor runt om?

• Johanna2

Barnet rullar inte ur eftersom sängen, som sagt, står precis bredvid ens egen säng (utan springa emellan). Sängbotten är i samma höjd som ens egen sängbotten. Man vill ha det så om man vill ha babyn nära på natten, men ändå i ett eget utrymme.

• HelleBelle

åå ok det verkar ju fiffigt.

• AL79

Vi har köpt en sån säng där det går att ta bort ena sidan. kolla i mitt galleri. Köpte den i Danmark men vet att den finns i Sverige också.

• HelleBelle

Tittade in i ditt album den var ju jätte fiffig. Får man fråga var i danmark ni köpte den och var det billigare än i sverige?

Har du köpt både den och brios?

Arch nu ble jag jättesugen på en sån. Jag som skulle ha en vit vanlig. :D Så fiffigt varför har inte alla det så? (Därför de inte sett en sån här bra tråd på fl! :D

• HelleBelle

AL25 får man alla fyra sidorna med. För när barnet är äldre vill man kanske barnet ska sova för sig själv.

• miniGrynet

Tipsar om en spjälsäng som finns på Babyland (vet inte om den finns på fler ställen) som heter Nina, den fick 4 av 5 i ett test i en mamma-tidning som jag köpte för nån vecka sedan.
    Där kan man då ta bort ena sidan på den, den som annars oxå går att sänka ner.
    Kostar inte så mycket heller, dryga 1000-lappen.

Kan inte länka till den, går tydligen inte.
    Den finns i både vitt, antikbets och natur.
    Ska tillägga att det inte står nånting om att man kan ta bort ena sidan på deras info om sängen, men det stod i denna tidning.

www.babyland.se
    möbler/säng/spjälsäng

Lycka till!

• miniGrynet

Tillägg: Tidningen var Föräldrar & Barn, nr 3-06.

• bebbe2005

Annars finns det en säng som är gjord precis för att du ska kunna fästa den vid din egna säng - tillbehör är där en extra sida...

vet ej om den finns i Sverige, men här en länk med bild (scrolla lite ner pa sidan):
    www.eltern.de/

• bebbe2005

den heter förresten Babybay...

• UlliZzz

babybay finns även på babyproffsen...i katalogen i allafall.....verkar himmla smart!!

• HelleBelle

vad kostade baby bay på baby proffsen. Har bara hittat den på danska sidor dr kosta den 1400dkr men frakt tillkommer väl.

• AL79

Förlåt jag inte svarat än, men jag ser att du själv har hittat den.

• Annah B

precis så har vi gjort.. det blev lite instabil men den står mellan våran säng o väggen så det funkar utmrkt...

• Johanna2

Intressant att höra Annah! Då kanske man inte ska göra så om man inte har en vägg precis på andra sidan spjälsängen.

Svar på tråden spjälsäng utan sida