Har ni testat att helt utesluta mjölk? Jag hade acne ända upp i 35 -årsåldern. Sen var jag på ett hälsohem i en vecka där jag inte drack mjölk, utan mandeldryck hade de där. Jag gick en gång i månaden på portömning hos hudterapeut, och när jag kom tillbaka till henne efter hälsohemmet frågade hon vad jag gjort, om jag fått medicin? Huden var jättefin och acnen kom aldrig tillbaka. Jag dricker inte längre mjölk. Bara youghurt.
När min son blev femton fick han acne och jag hjälpte honom med olika medel men inget hjälpte så till slut sa jag till honom att sluta med mjölken och det blev med en gång mycket bättre. Det blev inte perfekt med en gång så han fick också få hos en hudterapeut ett par gånger på porrengöring. Sen köpte jag en ansiktsångbastu från Ellos på postorder och vi gjorde egen ansiktsbastu en gång i veckan. Ansiktsångbastu rengör huden på ett skonsamt och supereffektivt sätt.
Min son är nitton och har inte druckit mjölk på tre år. Hans hud är ju jättefin och han behöver inte ens längre Ansiktsbastun, eller några acnemedel.
Kan kanske vara värt att prova , en månad utan mjölk?