• Memmisen

    Drömmar: dörrar och djur

    Har haft återkommande, snarlika drömmar under en längre period nu och jag kan inget annat än att fundera på vad de vill säga mig. Nyfiken på vad andra har att säga!


    Första drömmen: Är på solsemester och har paddlat in till en strand. Intill stranden ligger ett vitt träsommarhus jag hyr på en kulle. På håll ser jag två leoparder komma springande mot mig. Jag rusar upp för kullen o in genom dörrarna (dubbeldörrar) och stänger precis framför nosarna på leoparderna. Men jag kan inte låsa och gångjärnen går sönder så jag får hålla emot med all kraft för att de inte ska ta sig in.
    Andra drömmen: Går i en skog med 10-20m höga träd (riktig trollskog) på en smal stig. Plötsligt har stigen blivit en lång korridor och jag känner mig jagad utav ett hemsökt barn. För att skydda mig springer jag in bakom en dörr och försöker låsa. Det är ett lås med dörrvred men vredet bara snurrar. Rummet jag befinner mig i är en toalett med helkaklat, vitt kakel.
    Tredje drömmen: Står i ett inglasat uterum(detta uterum har jag besökt i vaket tillstånd) med kikare och på håll ser jag hur en lejon-människa hoppar ut från buskar följt utav en panter-människa. De börjar springa mot mig. Jag känner stressen och vill snabbt låsa alla dörrar i uterummet. Första dörren snurrar bara nyckeln i låset(här börjar jag tänka, i drömmen, att det är precis såhär det brukar vara i mina drömmar att jag inte kan låsa dörrar) så istället går jag och försöker låsa nästa dörr men nyckeln går av. Djur/människorna når fram och det startar ett krig där helt plötsligt många är inblandade. Jag dödar en människa med ett enda slag sen ska jag döda en katt med en hammare men slår o slår o katten bara lider..(förlåt för hemskt men det var så jag drömde).
    Någon med ideér vad de kan betyda?
  • Svar på tråden Drömmar: dörrar och djur
  • Örnsikt

    När man drömmer om dörrar och lås är det oftast pga man är hård i magen, och även att du i drömmen varit på en toalett bevisar detta. Jag drömde en gång något liknande jag var i mitten av stor circus och låg på ett podium med rumpan i vädret, Pippi Tommy och Annika  cirklade runt med och sjöng, Pippi kom farandes med en stor slang och gav mig ett lavemang, det var så pinsamt i drömmen för det hände framför publik. Flera liter ljummet vatten sprutades in i rumpan och Tommy & Annika håll ihop min rumpa, trycket blev för mycket de släppte, det stod flera strålar upp ur rumpan likt en fontän och avföringen och vattnet var färgsatt med kulörta lyktor och ljus, jag roteras runt på podiet och det spelades upp cirkusmusik. 


     

  • Memmisen
    Örnsikt skrev 2023-04-04 12:07:28 följande:

    När man drömmer om dörrar och lås är det oftast pga man är hård i magen, och även att du i drömmen varit på en toalett bevisar detta. Jag drömde en gång något liknande jag var i mitten av stor circus och låg på ett podium med rumpan i vädret, Pippi Tommy och Annika  cirklade runt med och sjöng, Pippi kom farandes med en stor slang och gav mig ett lavemang, det var så pinsamt i drömmen för det hände framför publik. Flera liter ljummet vatten sprutades in i rumpan och Tommy & Annika håll ihop min rumpa, trycket blev för mycket de släppte, det stod flera strålar upp ur rumpan likt en fontän och avföringen och vattnet var färgsatt med kulörta lyktor och ljus, jag roteras runt på podiet och det spelades upp cirkusmusik. 


     


    Sjuke 
Svar på tråden Drömmar: dörrar och djur