Vad hände egentligen?
I höstas gick en anhörig bort. Jag arbetade också på ett ställe jag misstrivdes på och kände mig nästintill deprimerad av att vara där. En dag, kort efter att min anhöriga dött och jag hade haft en pressad situation på jobbet och jag var på väg hem fick jag en märklig känsla i huvudet. Det kändes precis som ibland när jag har migrän och hjärnan liksom känns helt avstängd. Jag fick svårt att tänka och blev stressad av detta och det kändes nästan som att jag drömde eller var i en bubbla. Hade också en massa tankar som snurrade om sånt jag drömt under natten, alternativt kändes min omgivning som en dröm. Jag har funderat på om detta var nån kort psykotisk episod. Jag var fullt orienterad under ?anfallet? och framåt kvällen kändes det mer som en stark ångest. Dagen efter gick det över och jag har inte upplevt det sedan dess men hade en ganska stark ångest efter dödsfallet som kom och gick. Även nedstämdhet, men nu mår jag bra igen.
Någon som varit med om något liknande? Jag har en rädsla över att bli gravt psykiskt sjuk/psykotisk så detta var obehagligt för mig. När jag googlar symtomen kommer dissociation/overklighetskänslor upp som förslag. Någon som känner igen denna beskrivning?