• Luckydice1

    Sammandragningar som gör ont?

    Hej, 

    Är i vecka 35 (34+4), är omföderska men denhär graviditeten har varit ganska annorlunda mot min första så känner mig som en nybörjare. Med min första hade jag lite sammandragningar då och då men inga som gjorde ont, det bara spände magen.

    Nu har jag haft ont, vet inte riktigt hur jag ska förklara smärtan för jag tycker inte det är mensvärkliknande?
    Men det är långt ner i fiffi. Hållit på av och an i ett par dagar och nu har det hållit på ett par timmar. Vet inte om det kommer mer av dom pga att jag har härjat? Men nu har jag vilat ett tag och det fortsätter än.

    kan det va bebis som trycker på livmodertappen? Nån som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Sammandragningar som gör ont?
  • Villvaraanonym83
    Luckydice1 skrev 2023-04-04 20:26:53 följande:
    Sammandragningar som gör ont?

    Hej, 

    Är i vecka 35 (34+4), är omföderska men denhär graviditeten har varit ganska annorlunda mot min första så känner mig som en nybörjare. Med min första hade jag lite sammandragningar då och då men inga som gjorde ont, det bara spände magen.

    Nu har jag haft ont, vet inte riktigt hur jag ska förklara smärtan för jag tycker inte det är mensvärkliknande?
    Men det är långt ner i fiffi. Hållit på av och an i ett par dagar och nu har det hållit på ett par timmar. Vet inte om det kommer mer av dom pga att jag har härjat? Men nu har jag vilat ett tag och det fortsätter än.

    kan det va bebis som trycker på livmodertappen? Nån som varit med om liknande?


    Sammandragningen tror jag kan göra ont. När jag väntade mitt första barn så hade jag mycket sammandragningar, men inga gjorde ont. Nu väntar jag mitt andra barn och sammandragningarna är av en annan karaktär. Jag skulle inte säga smärtsamma, men obehagliga. Magen blir verkligen stenhård och jag känner mig lite konstig, en väldigt diffus känsla. Har du pratat med din bm?
  • Soldahl83

    Foglossningarna å sammandragningar. De blir oftast värre å värre med varje barn. Jag väntar mitt 5te å har de senaste 3 v knappt kunnat gå pga av sammandragningar och tryck neråt som sitter i när jag rör på mig. Är i v 38 idag.

Svar på tråden Sammandragningar som gör ont?