Snälla hjälp - mammografi utan bröst
Jag har fått kallelse till mammografi, tydligen är det nåt man som kvinna ska göra med jämna mellanrum från det man fyller 40. Efter att ha googlat på bilder o videos har jag förstått att man röntgas i en maskin där brösten liksom läggs i röntgenmaskinen, men vad gör man då om man inte har några bröst?? Jag är väldigt underviktig, vilket bl.a. innebär at mina bröst är helt obefintliga, alltså, jag menar inte att jag har väldigt små bröst, utan jag har verkligen inga bröst alls; jag ser helt ut som en pojke på överkroppoen. Det här känns skitjobbigt, det står att det är viktigt att man går på mammografin, men jag vill verkligen inte hamna i en situation där de ska göra undersökningen och så bara liksom "nehej... det går viss inte att göra det här på dig"... det är alldeles tillräckligt skitjobbigt att behöva klä av mig inför en annan människa, men att de sen bara ser att jag inte har några bröst och att de inte kan genomföra undersökningen... alltså, jag vill inte!! Nån som har några lugnande ord här??