Skriva av sig till någon som gjort slut
När jag hör mina vänner (jag är tjej) så känns det nästan alltid som att de inte skriver mycket till deras ex när de har blivit dumpade. Det kan ibland ha gått flera år för dem att komma över dem ändå, men det känns som att de inte skrivit något.
Jag har bara gjort motsatsen. När jag har blivit dumpad har jag känt mig så missförstådd och inte alls kunnat vara tyst, men inte heller moget kunnat be om det jag behöver. Jag har skrivit så mycket, skrivit insikter, vad det har känts, försökt kommunicera, men sen inte kunnat själv. Jag har aldrig skrivit kärleksdikter och så, utan allt har varit personligt och varit min bearbetning liksom. Jag är väldigt mogen i mina meddelanden och väldigt genuin och ärlig i mina känslor, men det är att jag skriver för att på något sätt söka upprättelse av det. Sen har jag fått ångest för att det såklart gör att han tagit mer avstånd, och jag har minskat alla chanser för honom att komma tillbaka. Och framförallt känslan av att "hade jag varit tyst hade jag nu kunnat nå ut till honom, eller så hade han fått respekt för mig" Och det har fått mig att känna mig ännu mer missförstådd, för att jag har varit medveten om att det såklart inte är moget eller rätt. Men frågan är också - är det fel egentligen
Jag känner enorm skam av detta, och det har fått mig att många gånger ifrågasätta mig själv. Men allt handlar i grunden om att jag fått trauma när jag väl blivit lämnad, för att det i framförallt dessa två fall har varit av personer som själva inte kunnat kommunicera eller bara har lagt ord i min mun. Den andra personen hade jag ett förhållande på fyra år med.
Är det fler som skrivit mycket när de blivit lämnade? Och då menar jag inte spamma och säga att man inte kan leva utan den personen, utan mer känslan av att inte känna sig sedd i uppbrottet, eller skriva sånt "man aldrig fick säga" eller göra.