• Flissi

Hur länge använder de hoppgunga?

Funderat att köpa men inte hittat nån, men hur länge gillar de dem? Essie blir 5månader nu & vill inte köpa nåt hon kanske bara använder nån månad.
  • Svar på tråden Hur länge använder de hoppgunga?
  • Tess76

Vi plockade ner våran för ett par veckor sedan, dottern är nu 11 månader. Men det har ju lite med vikten att göra också. Vi köpte vår begagnad, så jag vet inte hur tung man kan bli, men hon verkade ha blivit lite för tung för den nu, samtidigt som hon inte tyckte den var så rolig längre sen hon började krypa och klättra.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Flissi

aha så länge!! Men d¨å blir den ju använd ett tag iallfall!! Glad

• AnnieSthlm

vår dotter har hoppat jättemkt i sin, från ca 5 månader fram till ungefär nio, sen blev hon för stor och det bev krångligt att få i och ur henne.

• Tess76

Kan ju tillägga att vår dotter inte är så stor, väger nu ca 8200g.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Flissi

Vår tjej är oxå en lättviktare..hade fått för mig att de slutade gilla dem redan vid 5-6månader men kanske då man börjar använda dem :) (har tyckt hon varit lite liten för en sån innan men nu sitter hon ju stadigt i sin stol osv)

• MarLe71

Gabriel har hoppat i sin kanske totalt 10 gånger ... han tycker det är roligare att upptäcka saker än att sitta still. Tur att man köpte en begagnat billigt!

• neeke72

Använde den typ 5 ggr sen ville hon inte..!

Cornelia 050403
  • Anknys

Anton har heller inte använt hoppgungan speciellt mycket. Han tyckte inte att den var speciellt rolig. Som tur är har vi bara lånat den, så vi har inte lagt ut några pengar på den.

• cicci85

alexander älskade sin hoppgunga tills han blev 7 månader å började krypa, nu vill han aldrig sitta i dennn

• morsan78

Vi lånade våran och tur det för Noa har inte hoppat så många ggr.(Han är 7 månader)

• Snowgirl

Våra barn var 5 månader när de började att krypa, så då hade de verkligen ingen lust att sitta fast i en gunga längre. Så jag hade inte köppt någon.

• Farth Vader

Victor är nu 5 månader och älskar sin hoppgunga, tidigare tyckte han bara att den var "skum" ;o) Han hoppar inte så mycket i den utan står mest och spanar på allt som händer..nyfiken i en strut!

Vår dotter som nu är fyra år hatade gungan och använde den bara två gånger så det är väldigt olika. Testa och se vad som händer.

• Flissi

Ska jag köpa eller inte..hm...letar begagnat men inte hittat nån...men som nån skrev ovan om de börjar krypa..Essie verkar redan vara lite i startgroparna.

• mira24aug

Min kille har hoppat i sin nästan varje dag sen han var fyra månader och nu är han sex och har inte tröttnat...Det bästa han vet!

Svar på tråden Hur länge använder de hoppgunga?