När blir man tant?
Vid vilken ålder ungefär?
Jag tänker att tant är ett tillstånd mer än en ålder.
Vad är tant för dig?
Pratar vi bara ålder är det väl 70+. Men vissa är tantiga som 30-åringar. Min ena faster tex. Hon såg knappt äldre ut som gammal jämfört med när hon var ung. Men å andra sidan kallar jag lite äldre damer för tanter när jag pratar med mina små barn.
Äkta tant avseende ålder 65+
Tant vad avser beteende etc.. Allt mellan 18 och 99... Jag har mött flera tanter på 23 år likväl som jag mött energiska magiska tjejer på 52 år...
Runt 25 skulle jag säga.
Ålder är bara en siffra, hur klyschigt det än låter. Du väljer själv om du vill känna dig yngre eller äldre, och det avspeglar sig i din utstrålning och din personlighet.
Därför finns det 30-åringar som ser ut som 60-åringa och 60-åringa som ser ut som 30-åringar. Det mesta har med mindset att göra.
Sen är det väl oundvikligt att man med stigande ålder förfaller på olika sätt, men varför "köpa ner sig" i onödan?
Kolla Linda Gray, som spelade Sue Ellen i Dallas, hon är 80 idag men ser fortfarande ut som när hon var 40.
Många som når 40-stecket tror på svensson-aktigt maner att nu måste de börja framstå som äldre och inte längre bete sig och se ut som när de var yngre. Det är en konventionell uppfattning som är till för att brytas och utmanas,
45+ är väl tant ändå. Sen kan man bli tant tidigare beroende på personlighet.