• Anonym (Jessica)

Må dåligt av Levaxin?

Hej
    Fixk Levaxin för 2 månader sedan. Tog då 25 milrogram. Blev piggare och orkade mer direkt. 

Höjde till 50 mikrogram i torsdags. Dagen efter frös jag och var varm omvartannat. Trött. Huvudvärk. Låg i sängen till 4 i söndags bortsett från när jag åt frukost. Ingen lust att göra någonting. Känner mig helt tom. Ledsen. Knappt lust att ens äta. idag har jag bara ätit ett ägg och en macka. 

Är jag sjuk? Eller kan det bero på levaxin? 

Hade inte hypotyreos på riktigt när jag började med Levaxin. Mina värden var bra från början. Det enda var att t4 var lågt och så hade jag tpo-antikroppar så därför ville man prova med levaxin. Hade också fått ont över sköldkörteln och utmattning. 

• Svar på tråden Må dåligt av Levaxin?
  • Anonym (10)

Jag åt Levaxin i 10 år, Både höjde och sänkte dosen och hade inte såna biverkningar. Enda gången jag mådde dåligt var när TSH gick ner till 0,04. Det låter långsökt att du skulle må så där pga medicinen. Jag menar du hade ju bara hunnit ta nåt enstaka piller och det ändrar ju inte värdena. Men är du osäker får du kontakta vården.

• Anonym (Jessica)
    Anonym (10) skrev 2023-04-11 19:00:53 följande:

Jag åt Levaxin i 10 år, Både höjde och sänkte dosen och hade inte såna biverkningar. Enda gången jag mådde dåligt var när TSH gick ner till 0,04. Det låter långsökt att du skulle må så där pga medicinen. Jag menar du hade ju bara hunnit ta nåt enstaka piller och det ändrar ju inte värdena. Men är du osäker får du kontakta vården.

Nej jag håller med. Efter att funderar lite så tror jag att jag kan vara halvförkyld. Man snöar ju gärna in och tror det är det som gör det. 
  • Anonym (varför)

Varför höjde dem dosen?

Tror absolut man kan få sådana biverkningar av för hög dos.

• Anonym (Jessica)

Lite ångest på det också. Värdelöst. Men jag tror du har helt rätt!

• Anonym (10)
    Anonym (Jessica) skrev 2023-04-11 19:03:01 följande:
    Nej jag håller med. Efter att funderar lite så tror jag att jag kan vara halvförkyld. Man snöar ju gärna in och tror det är det som gör det. 
    Förmodligen förkyld då. Och funderar för mycket. Vårdepp, skitväder, en allmänt dålig dag kan ju också påverka.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (10) skrev 2023-04-11 20:29:48 följande:
    Förmodligen förkyld då. Och funderar för mycket. Vårdepp, skitväder, en allmänt dålig dag kan ju också påverka.
    Ja precis. Man tänker för mkt ibland.
Svar på tråden Må dåligt av Levaxin?