• ITrust

    Är du okej med att din partner har kompisar av motsatt kön?

    Är du okej med att din partner har nära kompisar av motsatt kön som denne umgås med? Alla åsikter är välkomna. Skriv gärna i tråden också!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du okej med att din partner har kompisar av motsatt kön?
  • Anonym (-)

    Om dom har känt varandra sen dom var barn, alltså känt varandra väldigt länge och är mer som syskon så ja, då är det okej, men annars skulle jag inte tycka att det är okej. 

  • Anonym (Smart)

    Självklart är det helt OK! Jag har kvinnliga vänner också. Vi har gemensamma vänner också som vi träffar utan att den andra är med.

  • Anonym (qqq)

    Om de känt varann sen barnsben och jag vet att det verkligen inte är något intresse dem emellan så ok, men jag skulle inte uppskatta att han skulle ringa henne varje vecka och babbla och berätta om sitt liv - det ska han göra med mig, hans partner. 

    Om vi däremot umgicks allihop och hon hade en egen partner så skulle vi kunna ha roligt allihop.

    Att han möter en ny kompis, tex  ny kollega på jobbet som plötsligt blir bästa kompis - inte ok. Han skulle inte tycka det var ok för mig heller. 

  • Anonym (L)

    (Är kvinna)


    Ja, det är okej - om de har varit vänner länge, alltså barndomskompisar, typ. Att de inte har en historia av att ha varit "på g" eller haft sex regelbundet, eller att de nyss träffats på ett jobb eller liknande och plötsligt börjar umgås intensivt. 
    Min man har ett par tjejkompisar som han känt länge, alla har partner och de umgås alltid i sällskap med andra (både män och kvinnor) och även när jag är med, och det är helt ok för mig. De är jättetrevliga och jag känner ingen svartsjuka mot dem alls.

  • Anonym

    Nej, inte om man menar att de träffas på tu man hand.

Svar på tråden Är du okej med att din partner har kompisar av motsatt kön?