Anonym (Klo) skrev 2023-04-12 18:29:35 följande:
Då lär kortnumret finnas i Visas olika register också, och de finns ju hela världen över.
Skönt att banken spärrade ditt kort innan något hann hända, som för oss. Det var lite besvärligt att vara utan kort (jag behövde dessutom invänta ny kod, vilket tog någon vecka extra) samt byta uppgifter på alla prenumerationer, men hellre det än att vi blev av med pengarna (vi har rätt hög kreditgräns dessutom).
Det kan vara så för det är egentligen bara det alternativet som finns och bankens egna rullar då jag aldrig använder det och det dessutom är skyddat bakom rfid. Vad jobbigt att det tog så länge att få nya kort. Jag hoppas att ni hade andra kort att använda så länge.
Tow2Mater skrev 2023-04-12 18:52:46 följande:
Kanske banken spärrat for att det aldrig används? eller kanske det gått ut (kollat giltighetsdatumet)?
Banken har spärrat för att någon har försökt använda det.
Anonym (kassören) skrev 2023-04-12 19:05:54 följande:
Kassören såg nog de där tre siffrorna på baksidan, memorerar man det så kan man använda dem
Kassören tog aldrig i kortet utan jag stoppade själv in det i apparaten och tryckte in min kod så det kan inte vara så i mitt fall.
Men menar du att om en kassör ser på ens kort så kan han få tag på hela kortnumret i kassasystemet senare och använda det tillsammans med cvc-koden om han nu skulle minnas den?
OT men vad är det för miffo som trycker tumme ner på en sån här tråd?