• Anonym (Mor)

Igångsättning utan Cytotec?

Blev med senaste barnet igångsatt med Cytotec vilket absolut inte funkade. I princip ingenting hände, barnet blev stressat och det slutade i akutsnitt.

Vad gör de om jag går över tiden igen med barn 2? Sjukhuset sa till mig att jag inte får få Cytotec igen. Samtidigt sa de senast att de inte kunde göra någon annan igångsättningshjälp innan Cytotecen startat upp det, vilket aldrig hände.

Vad gör de om inget händer nästa gång och jag går över??

• Svar på tråden Igångsättning utan Cytotec?
  • Anonym (2 ggr)

Det finns annat. Jag fick inte ta Cytotec alls, men fick andra sorter som satte igång det. Nån ballong, nån gelé och nåt mer jag inte minns.

• Anonym (Mor)
    Anonym (2 ggr) skrev 2023-04-13 19:06:12 följande:

Det finns annat. Jag fick inte ta Cytotec alls, men fick andra sorter som satte igång det. Nån ballong, nån gelé och nåt mer jag inte minns.

Ballong sa de till mig att det inte skulle gå innan jag var lite öppen. Efter över ett dygn med Cytotec var jag typ knappt en cm öppen och inte ens då räckte det liksom.
  • Anonym (Sorla)

Mig startade man genom att ta hinnorna. Ett par timmar senare var värkarna igång.

• Anonym (Mor)
    Anonym (Sorla) skrev 2023-04-13 21:00:24 följande:

Mig startade man genom att ta hinnorna. Ett par timmar senare var värkarna igång.

Eftersom jag aldrig öppnade mig och tappen var helt omogen så kunde de inte göra det sa de.
  • Anonym (Sorla)
    Anonym (Mor) skrev 2023-04-13 21:05:52 följande:
    Eftersom jag aldrig öppnade mig och tappen var helt omogen så kunde de inte göra det sa de.
    Kan bli annat med andra barnet, nästan vanligare att omföderskor börjar öppna sig någon-några cm mot slutet än att de inte gör det. Så blir det en till igångsättning kan läget vara annat!
  • Anonym (Mor)
    Anonym (Sorla) skrev 2023-04-14 10:22:04 följande:
    Kan bli annat med andra barnet, nästan vanligare att omföderskor börjar öppna sig någon-några cm mot slutet än att de inte gör det. Så blir det en till igångsättning kan läget vara annat!
    Ja, jag hoppas ju! Tror mest stt jag hade kännt det tryggt med en plan OM det blir samma läge som sist eftersom min senaste förlossning blev helt usel.
Svar på tråden Igångsättning utan Cytotec?